تحقیقات برای رازگشایی از قتل جوان ایرانی که جسدش فروردین‌ماه امسال در هتلی قدیمی در شهرناگویای ژاپن کشف شده بود، از سوی تیم جنایی تهران آغاز شده است.

20فروردين‌ماه امسال بود كه 2دختر دوچرخه سوار ژاپني در يكي از خيابان‌هاي شهر ناگوياي ژاپن متوجه لكه‌هاي خون در كنار هتل قديمي شدند كه اين موضوع كنجكاوي آنها را برانگيخت. آنها براي آنكه بدانند ماجرا از چه قرار است رد خون را دنبال كردند و پا در هتل قديمي كه مدتي قبل كاركنان آنجا به دلايلي هتل را تخليه كرده و متروكه شده بود، گذاشتند.

دختران كنجكاو پس از آن به جسد پسري جوان رسيدند كه به‌نظر مي‌رسيد با ضربات متعدد چاقو كشته شده است. آنها با ديدن جسد وحشت كردند و با پليس تماس گرفتند. پس از آن كارآگاهان جنايي ژاپن راهي محل حادثه شدند و در تحقيقات خود پي بردند كه بيش از 7روز از مرگ پسر جوان مي‌گذرد. اگرچه جسد دچار فساد نعشي شده بود اما ظاهر مقتول نشان مي‌داد كه او اهل كشور ژاپن نيست. در چنين شرايطي جسد وي به پزشكي قانوني منتقل شد تا با انجام تحقيقات هويت قرباني شناسايي شود.

  • گزارش يك گمشده

در پزشكي قانوني ژاپن مشخص شد كه به‌احتمال زياد جسد كشف شده در هتل قديمي متعلق به يك ايراني است. به اين ترتيب كارآگاهان جنايي ژاپن به بررسي پرونده‌هايي پرداختند كه در آنها خانواده‌هاي ايراني گزارش ناپديد شدن پسران جوانشان را اعلام كرده بودند. در لابه لاي پرونده‌ها، چشمشان به گزارش گم شدن پسر 30ساله ايراني خورد كه يكي از بستگان وي چند روز قبل از كشف جسد گزارش ناپديد شدن وي را به پليس اعلام كرده بود.

مشخصات جسد با عكس جوان گمشده ايراني به نام اشكان مطابقت داشت اما پليس ژاپن براي اطمينان از اين موضوع از خانواده وي كه در ايران بودند خواست تا اثر انگشت وي را براي پليس ژاپن ارسال كنند. به اين ترتيب خانواده اشكان راهي ثبت احوال محل زندگي خود شدند و با به‌دست آوردن مداركي كه اثر انگشت پسرشان در آن وجود داشت آن را براي پليس ژاپن ارسال كردند. پس از آن تأييد شد كه جسد متعلق به اشكان بوده كه به طرز مرموزي با ضربات چاقو به قتل رسيده و قاتل يا قاتلان جسد وي را در هتل قديمي رها كرده‌اند.

  • شكايت

بعد از گذشت 2‌ماه از ماجرا جسد پسر جوان به ايران فرستاده شد و پس از آن خانواده اشكان راهي دادسراي جنايي تهران شده و خواستار رسيدگي به پرونده قتل پسرشان شدند. پدر اشكان ديروز گفت: پسرم سال 92بود كه براي كار به كشور ژاپن رفت و كارش آزاد بود. البته گاهي هم در هتل يكي از بستگانم در شهر ناگويا كار مي‌كرد و وضع مالي بدي نداشت. در اين مدت از طرق اسكايپ و فضاي مجازي با اشكان در ارتباط بودم و شنيده بودم كه بيش از يك ميليارد تومان پول به 2نفر از دوستانش قرض داده و آنها براي برگردان پول طفره مي‌روند.

وي ادامه داد: آخرين بار با اشكان سيزده‌بدر صحبت كردم. 2روز بعد از اين ماجرا بود كه دخترموردعلاقه پسرم كه اهل فيلپين بود با دخترم تماس گرفت و مدعي شد كه دوروزي است كه از اشكان بي‌خبر است. وقتي اين خبر را شنيديم خيلي نگران شديم تا جايي كه از يكي از بستگانم كه در ناگويا زندگي مي‌كند خواستيم تا گزارش ناپديد شدن پسرم را به پليس ژاپن اعلام كند.

بعد از چند روز هم متأسفانه خبر ناگوار قتل پسرم را شنيديم. پسر بزرگم و همسرم پيگير پرونده بودند تا اينكه پس از 2‌ماه جسد را به ايران فرستادند تا مراسم خاكسپاري را انجام دهيم. وي ادامه داد: گويا پليس جنايي ژاپن، 3فيليپيني را به‌عنوان مظنون در جنايت بازداشت كرده است.

ما اما احتمال مي‌دهيم كه 2نفر از دوستان پسرم كه يك ميلياردتومان به اشكان بدهكار بودند و دختر موردعلاقه پسرم كه اهل فيلپين هستند دست به جنايت زده باشند تا از پرداخت بدهي‌شان فرار كنند.به گزارش همشهري، هم‌اكنون قاضي جنايي پايتخت دستور بررسي و تحقيق در اين پرونده از طريق اينترپل و ارسال پرونده قضايي مقتول از كشور ژاپن به ايران را صادر كرده تا معماي اين جنايت مرموز فاش شود.

کد خبر 373010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha