همشهری آنلاین: گروهی از مردم فیلیپین در یکصد و نوزدهمین سالروز استقلال این کشور از اسپانیا و سپس آمریکا با تجمع در نزدیکی سفارت آمریکا در مانیل نسبت به سیاست‌های کاخ سفید اعتراض کردند.

 اعتراض گروهی از مردم فیلیپین به سیاست های آمریکا

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه 'ای.بی.اس - سی.بی.ان' اعلام کرد این گروه های مردمی با تجمع در نزدیکی سفارت آمریکا در مانیل، اعلام حکومت نظامی در جزیره میندانائو توسط 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین به رغم حملات تروریستی مائوته در مراوی را نیز محکوم و خواستار پایان حکومت نظامی در این جزیره شدند.

در این تجمع یک ساعته گروهی از مردم فیلیپین، همچنین مداخله آمریکا در امور شهر مراوی و مداخله کاخ سفید در اختلافات دریای جنوبی چین محکوم شد.

آمریکا اعلام کرده است کمک های فنی به نظامیان فیلیپین برای مقابله با تروریست های مائوته در شهر مراوی ارائه می کند، اما رئیس جمهوری فیلیپین اعلام کرد که از این کمک ها اطلاعی ندارد.

گروه های تجمع کننده در بیانیه های قبلی خود اعلام کرده بودند رئیس جمهوری فیلیپین به اندازه ای قدرت دارد تا با تروریسم مبارزه کند بدون اینکه به حکومت نظامی نیاز باشد.
پلیس فیلیپین پیش از رسیدن این گروه ها به سفارت آمریکا خیابان را مسدود و اجازه نزدیک شدن به این سفارتخانه را نداد.

گروهی از مردم فیلیپین اردیبهشت ماه نیز با تجمع مقابل سفارت آمریکا در مانیل و در آستانه سی امین اجلاس سران آ.سه.آن خواستار پایان مداخله کاخ سفید در امور امنیتی این کشور جنوب شرق آسیا شدند.

مردم فیلیپین با توجه به پیشینه آمریکا در این کشور طی چند دهه، 'ادامه مداخله' آمریکا در امور داخلی و امنیتی فیلیپین را مورد انتقاد قرار می دهند.

حضور گسترده نیروهای آمریکایی برای چند دهه تا سال 1991 در فیلیپین باعث شد مردم این کشور نسبت به نظامیان آمریکا دید خوبی نداشته باشند و به همین دلیل همواره نسبت به انعقاد هرگونه پیمان نظامی با آمریکا مخالف هستند و در برخی موارد نیز با تجمع مقابل سفارت آمریکا در مانیل نسبت به این گونه پیمان ها اعتراض می کنند.

کد خبر 372984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha