جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس محلی فیلیپین اعلام کرد: ۳۶ جسد در مجتمع تفریحی در مانیل که هدف حمله مردی مسلح قرار گرفت و به آتش کشیده شد، پیدا شده است.

کشف ۳۶ جسد در مجتمع تفریحی در مانیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، یک مسئول پلیس محلی فیلیپین اعلام کرد 36 جسد روز جمعه در یک مجتمع تفریحی در مانیل که هدف حمله مردی مسلح قرار گرفت و به آتش کشیده شد، پیدا شده است.

فرد مهاجم پس از این حمله خود را نیز آتش زد و خودکشی کرد. پلیس فیلیپین اعلام کرد عامل حمله به یک مجتمع تفریحی در مانیل پایتخت این کشور احتمالا خارجی بوده است.

اسکار البایالده رئیس پلیس مانیل به خبرنگاران گفت: «او چهره قفقازی داشت، انگلیسی حرف می زد، قد بلند و سفید پوست بود بنابراین به نظر می رسد که خارجی بود.»

پلیس می گوید جسد عامل حمله را که اقدام به خودسوزی کرده بود، پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مانیل، اسکار البایالده رئیس پلیس مانیل پس از حمله دیشب به «رستورز وورلد مانیلا» Resorts World Manila که یک هتل و مجموعه تفریحی نزدیک فرودگاه بین المللی پایتخت فیلیپین است، به شبکه تلویزیونی سی ان ان فیلیپین گفت: «36 نفر بر اثر خفگی جان خود را از دست دادند.»

توماس آپولینارو یک مسئول دیگر پلیس محلی پیش‌تر تعداد کشته‌ها را 34 نفر اعلام کرده بود.

رونالد دلا روزا رئیس پلیس فیلیپین نیز به نوبه خود توضیح داد که حمله حوالی نیمه شب به وقت محلی آغاز شد زمانی یک مرد با یک تفنگ «ام فور» M4 شروع به تیراندازی به این مجتمع کرد. او سپس با آتش زدن یک میز بازی آتش‌سوزی به راه انداخت.

عامل تیراندازی در هرج و مرج، دود و جمعیت مشتریان وحشت زده ناپدید شد. پلیس جستجوها را برای یافتن فرد مهاجم آغاز کرد که تا بامداد ادامه داشت.

در پایان عملیات، رئیس پلیس ابتدا اعلام کرد که عامل تیراندازی به دست پلیس کشته شده است اما یک ساعت بعد اعلام کرد که جسد فرد مهاجم که اقدام به خودسوزی کرده بود، پیدا شد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، تلویزیون فیلیپین به نقل از برخی منابع در اداره آتش نشانی این کشور اعلام کرد: علت مرگ اکثر آنهایی که در حمله به یک مجتمع تفریحی در سواحل مانیل پایتخت فیلیپین کشته شدند ، خفگی بوده است.

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد: داعش مسئولیت حمله به تفرجگاهی را در مانیل پایتخت فیلیپین برعهده گرفت.

خبرنگار راشا تودی نیز در تماس تلفنی از مانیل گفت این مجتمع محلی محبوب در میان گردشگران غربی به ویژه انگلیسی ها به شمار می رود و مسئولان پلیس، منطقه را همچنان بسته اند و در اطراف مجتمع تدابیر امنیتی شدید برقرارکرده اند.

رئیس پلیس فیلیپین: هیچ سندی مبنی بر تروریستی بودن حادثه تیراندازی در مانیل وجود ندارد

رئیس پلیس فیلیپین اعلام کرد هیچ سندی وجود ندارد که حادثه تیراندازی در مجتمعی تفریحی در مانیل با تروریسم ارتباط دارد و چه بسا یک سرقت مسلحانه بوده است.

رونالد دیلا روسا گفت: «پلیس کنترل اوضاع را در دست دارد و احتمال دارد گروه تروریستی داعش مسئولیت این حادثه را برعهده بگیرد تا از آن به سود خود بهره برداری تبلیغاتی کند.»

رونالد دیلا روسا افزود یک فرد مسلح وارد منطقه تفریحی در مانیل شد و به سوی چندین میز تیراندازی کرد. این تیراندازی به سوی افراد حاضر در سالن نبود.

رئیس پلیس فیلیپین خاطرنشان کرد: «ما نمی توانیم بگوییم که این حادثه تروریستی بوده است.»

کد خبر 372056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha