رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکلی برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی نداریم، ولی آنها از شرکت در آزمون استخدامی فرار می‌کنند.

چند روز پس از تجمع اين افراد در مقابل مجلس براي پيگيري حقوق‌شان، اسفنديار چهاربند با حضور در يك برنامه تلويزيوني با اشاره به ماده‌17قانون تعيين تكليف مربيان پيش‌دبستاني و آموزشياران نهضت سوادآموزي با تصريح بر استخدام اين افراد، گفت: «مشكلي نيست استخدام مي‌كنيم، اما اينها بايد بيايند و در آزمون استخدامي شركت كنند. چرا از آزمون فرار مي‌كنند؟ اينها بر شركت نكردن در آزمون اصرار دارند.» وي با اشاره به تغييرات مكرر ماده۱۷ قانون تعيين تكليف استخدامي معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي توضيح داد: اكنون طرح يك فوريتي تصويب شده كه در آن آمده اين افراد بايد بدون هيچ آزموني استخدام شوند كه مغايرت‌هايي با قانون اساسي و برنامه ششم توسعه و عدالت استخدامي دارد.»

اودر واكنش به اينكه بسياري از اين نيروهاي پيش‌دبستاني سابقه بالاي10سال خدمت دارند و به‌دليل بالارفتن سن نمي‌توانند در آزمون‌هاي استخدامي كه شرط سني دارند شركت كنند، گفت:«عنوان اين قانون، تعيين تكليف معلمان حق‌التدريسي و پيش‌دبستاني بود كه پيش‌دبستاني‌ها تعيين تكليف شدند و در همان قانون آمده اين افراد مي‌توانند در آزمون استخدامي با لحاظ كردن امتيازاتي شركت كنند.»

کد خبر 372798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha