همشهری آنلاین: آنجلینو الفانو وزیر خارجه ایتالیا حملات تروریستی صبح روز چهارشنبه در تهران را به شدت محکوم کرد.

 وزیر خارجه ایتالیا حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، الفانو که صبح امروز بعد از دیداربا وزیرخارجه ارمنستان نیز در باره حملات تروریستی تهران صحبت کرده بود، پس ازدیداربا'استفان دمیستورا' فرستاده ویژه سازمان ملل برای امور سوریه که در محل وزارت خارجه ایتالیا برگزار شد، در این باره گفت: ما با نگرانی تحولات مربوط به حملات تروریستی در ایران را دنبال و آنرا با قدرت محکوم می کنیم.

وی ضمن ابراز همبستگی با قربانیان تروریسم جهانی افزود: این حملات تاییدی بر نیاز مطلق برای کشورهای درگیر است که ضمن توسعه گفت و گوها،منافع مشترک را برای شکست افراط گرایی های خشونت آمیز و تروریسم بر رقابت های منطقه ای ارجحیت دهند.

وزی خارجه ایتالیا ساعتی پیش نیز در کنفرانس مطبوعاتی پایان دیدار با همتای ارمنی خود 'ادوارد نعلبندیان' در محل وزارت خارجه ایتالیا با اشاره به حملات تروریستی صبح امروز داعش در مجلس وحرم امام خمینی (ره) گفت : حملات در تهران تاییدی بر نیاز به کار با تمام متحدین برای یک استراتژی بلند مدت علیه تروریسم است که شامل عناصر امنیتی و عناصر گفت و گوی سیاسی و مذهبی شود.

وی با تاکید بر اینکه تروریسم به شرق و غرب ضربه می زند، افزود:تروریسم بار دیگر و اینبار به منطقه ای حساس مانند ایران ضربه زد. ایتالیا حمایت خود را با حضور در تمام مناطق درگیری تضمین می کند.

صبح امروز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، تاکنون شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 40 نفر تائید شده است.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. دو نفر از مهاجمان نیز در مجلس به هلاکت رسیده اند و عملیات ضد تروریستی همچنان ادامه دارد.

گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

کد خبر 372518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha