همشهری آنلاین: چای موجب تغییرات ژنتیکی مرتبط با سرطان در زنان می‌شود اما هنوز در مورد خوب یا بد بودن این مسئله اطمینان حاصل نشده است.

تاثیر چای بر تغییرات ژنتیکی مرتبط با سرطان

به گزارش خبرنگار مهر، طبق نتایج جدید محققان، چای تاثیر به مراتب بیشتر از آبرسانی به بدن دارد. طبق یافته‌های اخیر، چای قادر به تغییر نحوه تجلی برخی ژن‌ها در زنان می‌شود، فرایندی که به «وراژنتیک» معروف است.

به نظر می‌رسد چای بر ژن‌های مرتبط با خطر سرطان تاثیر می‌گذارد اما هنوز مشخص نیست که ایا نوشیدن چای بیشتر تاثیر منفی یا مثبت بر این ژن‌های مرتبط با سرطان دارد.

در این مطالعه، همچنین مشخص شد چای موجب تغییرات وراژنتیک در برخی ژن‌های مرتبط با متابولیسم استروژن می‌شود. این تغییر در ژن‌ها فقط در زنان یافت شده است. محققان همچنان در حال بررسی تاثیر این تغییرات بر سلامت هستند.

با این حال، اکثر مطالعات قبلی ارتباط بین نوشیدن چای و کاهش ریسک ابتلا به شماری از سرطان‌ها نظیر روده، سینه، تخمدان، پروستات و ریه را نشان می‌دهند.

همچنین تحقیق قبلی نشان داده است که اجزای موجود در چای موسوم به «کاتچین» چای منجر به تغییرات وراژنتیک در سلول‌های سرطانی در محیط طبیعی و در محیط آزمایشگاه شد. این یافته می‌تواند بیانگر این مطلب باشد که برخی تاثیرات سلامت چای ناشی از تغییرات وراژنتیک آن است.

کد خبر 372417

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha