همشهری آنلاین: معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: دوران ائتلاف‌سازی و برادر بزرگتری به پایان رسیده است و سلطه‌گری سیاسی، قبیله بازی امنیتی، اشغال و تجاوز نتیجه‌ای جز بی‌ثباتی در برندارد.

حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به تحولات اخیر پیرامون قطر و تحرکات تازه عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر علیه دوحه این مطلب را نوشت.

وی اظهار داشت: زمان تحریم نیز به پایان رسیده و قطع رابطه دیپلماتیک، بستن مرزها، محاصره کشورها، اخراج از همان ایتلاف و... راه خروج از بحران نیست.

عربستان، امارات و بحرین اعضای شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه به دنبال قطع روابط با دوحه اعلام کردند که مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با قطر عضو دیگر این نهاد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، بسته اند.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: سوال این است که چگونه کشوری کوچک توانسته سرنگونی حکومت قانونی بحرین، حمایت از داعش و القاعده و افراط گری در صحرای سینا و شکاف در ایتلاف را رقم بزند؟

ابوطالبی تصریح کرد: شکاف و فروپاشی ایتلاف نخستین نتیجه رقص شمشیر در ریاض است؛ نمی توان یک جا با شمشیر رقصید و جای دیگر به معاشقه پرداخت جای برادر بزرگ تر عوض شده است.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری افزود: عربستان، مصر، امارات و بحرین که در برابر کشوری کوچک به این میزان شکننده‌ هستند، راهی جز دمکراسی در داخل و گفت وگو در منطقه ندارند؛ عصر قبیله پایان یافته است.

کد خبر 372216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha