تحقیقات اولیه درباره مرگ مرموز پسری سه‌ماهه در مشهد نشان می‌دهد که او به‌دلیل مسمومیت با مواد‌مخدر جانش را از دست داده است.

هرچند وجود آثار متعدد سوختگي بر بدن نحيف اين كودك ماجرا را پيچيده كرده اما پدر و مادر او مي‌گويند كه هيچ كدام اعتياد ندارند و فرزندشان مسموم شده است.اين نوزاد كه عرشيا نام داشت روز ۱۵ فروردين‌ماه در يكي از بيمارستان‌هاي مشهد به دنيا آمد اما ساعت 3بامداد هفتم خرداد‌ماه درحالي‌كه نفس هايش به شماره افتاده بود توسط پدر و مادرش به بيمارستان منتقل شد. او شرايط وخيمي داشت به همين دليل در مراقبت‌هاي ويژه نوزادان بستري شد. والدينش مدعي بودند كه به نوزاد دارو خورانده‌اند، اما پزشكان تشخيص دادند كه پسر بچه با مواد‌مخدر مسموم شده است.

مسموميت تنها مشكل كودك 3ماهه نبود، چرا كه علاوه بر آن روي بدن او آثار متعدد سوختگي نيز به چشم مي‌خورد. سميه اميرخواني، مددكار اجتماعي مؤسسه خيريه مهرآفرين در اين‌باره به ميزان گفت: به خوبي آثار سوختگي روي پيكر نوزاد قابل مشاهده بود. اينطور به‌نظر مي‌رسد كه پدر يا مادر، او را با چيزي شبيه به سيخ و زغال ‌سوزانده‌اند. با اين حال در صحبت‌هايي كه با مادر عرشيا داشتيم او گفت كه نوزاد با بخاري سوخته، اما در اين فصل، روشن كردن بخاري دور از ذهن به‌نظر مي‌رسد. ضمن اينكه آثار سوختگي طوري است كه مشخص است نوزاد در فواصل زماني مختلف سوخته است.

وي ادامه داد: به گفته پزشكان، نوزاد زمان حضور در بيمارستان علائم حياتي بسيار ضعيفي داشت و به دشواري نفس مي‌كشيد. مسموميت با ماده مخدر نيز از سوي پزشكان تأييد شده و علت مرگ نيز همين موضوع اعلام شده است. به همين دليل از پدر و مادر عرشيا براي مشخص شدن وضعيت اعتيادشان، تست‌هاي لازم گرفته شده است.

در همين حال مادر عرشيا درباره علت فوت فرزندش به ميزان گفت: من ۲۱ سال دارم و همسرم ۲۵ ساله است. ما معتاد نيستيم و همسرم فقط سيگار مي‌كشد. عرشيا نخستين فرزندم بود. از زمان تولد به‌طور دائم بيمار مي‌شد. عرشيا مرتب گريه مي‌كرد. براي آرام كردنش، همسرم مقداري دارو به او داد. نمي‌دانم آن دارو چه بود و احتمال مي‌دهم كه استامينوفن بود. من و همسرم اعتياد نداريم كه بخواهيم به نوزاد مواد‌مخدر بدهيم. درباره سوختگي‌ها هم بايد بگويم كه او با بخاري و آبجوش سوخته است.

براساس اين گزارش، پس از اعلام خبر مرگ مشكوك كودك سه‌ماهه به مأموران پليس مشهد، پرونده‌اي در اين‌باره تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي با دستور قضايي مشغول تحقيق درباره اين حادثه دلخراش هستند و قرار است پزشكي قانوني به‌زودي نظريه خود را اعلام كند.

کد خبر 372118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha