جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

دیوید لینچ اعلام کرد درباره تصمیم او برای کنار گذاشتن سینما و فیلمسازی سوء‌تفاهم شده و شخصا قصد ندارد به این زودی‌ها صندلی کارگردانی را رها کند و بازنشسته شود.

به گزارش همشهري، فيلمساز، نقاش، نويسنده، آهنگساز و عكاس آمريكايي كه گاردين او را «مهم‌ترين كارگردان عصر خود» مي‌داند، هفته گذشته پس از حدود 15سال بار ديگر به جشنواره كن بازگشت و 2قسمت از سريال تازه «تويين پيكس» را در سالن اصلي كاخ جشنواره به نمايش گذاشت. تماشاگران بعد از حدود 120دقيقه خيره شدن به پرده سينما، به‌مدت 5دقيقه ايستادند و فيلمساز كهنه‌كار و همكارانش را به‌شدت تشويق كردند.

لينچ 71ساله مدتي پيش به يك روزنامه استراليايي گفته بود قصد دارد براي هميشه دنياي فيلم و سينما را كنار بگذارد. اين سخنان گرچه همان زمان با واكنش‌هايي مواجه شد اما لينچ كه در اين مدت سكوت كرده بود، درباره پيامدهاي حرف‌هايش به يك روزنامه بلژيكي گفت: فكر مي‌كنم سوءبرداشت شده است. هيچ‌كس نمي‌داند در آينده چه اتفاق‌هايي رخ مي‌دهد و من هم هرگز نگفتم مي‌خواهم دست از سينما و فيلم ساختن بكشم.

جالب اينجاست كه او در پاسخ به پرسش خبرنگار سيدني مورنينگ هرالد مبني بر اينكه «يعني اينلند امپاير آخرين فيلم شماست؟» گفته بود: «بله، قطعا!» درهرحال، بازگشتن لينچ از حرف پيشين خود يك مژده بزرگ به دوستداران سينماست؛ فيلمسازي كه 15سال پيش رياست داوران جشنواره كن را بر عهده داشت و 27سال پيش با «وحشي در قلب» جايزه نخل طلايي بهترين فيلم را از اين رويداد معتبر به‌دست آورده بود. قرار است از حدود 2هفته ديگر مستند «ديويد لينچ: زندگي هنري» در سينماهاي آمريكا به نمايش درآيد.

لينچ در 1992فيلم سينمايي «تويين پيكس: با من بر آتش برو» را در جشنواره كن به نمايش گذاشت كه در واقع پيش‌درآمد سريال بود. تويين پيكس سريالي جنايي معمايي است كه نخستين بار در 1990از شبكه abc پخش شد و 8قسمت بود. پس از موفقيت فصل اول، ادامه آن توليد و تا تابستان 1991پخش شد.

کد خبر 372096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha