پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: به منظور گسترش فرهنگ تمبر و مجموعه‌داری در کشور، یادداشت تفاهمی بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت ملی پست امضا شد.

یادداشت تفاهمی بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت ملی پست

به گزارش همشهري‌آنلاين هدف از امضاي اين تفاهمنامه ترویج فرهنگ عمومی و تخصصی مجموعه‌داری تمبر در میان دانش‌آموزان ‌‌کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و اسنادی این رسانه فرهنگی است.

در اين مراسم كه با حضور دكترحميدي و دكتر مهري معاونان وزارتخانه‌‌هاي آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمدرضا عرب مدير مسئول و صاحب امتياز ماهنامه تمبر و جمعي از تمبر دوستان و اصحاب رسانه برگزار شد، همچنين از سامانه الكترونيكي مشتركين تمبر كشور كه توسط ماهنامه دنياي تمبر طراحي و راه اندازي شده است نيز رو نمايي به عمل آمد.

براساس اين گزارش در ابتدا محمدرضا عرب با اشاره به حضور ايران به عنوان يكي از پيشگامان چاپ تمبر در جهان از انتشار سالانه ٥ هزار عنوان تمبر با سوژه‌‌هاي گوناگون در سراسر دنيا و كاركرد رسانه‌اي و اقتصادي تمبر وأقلام تمبرشناسي سخن گفت.

مدير مسئول و صاحب امتياز ماهنامه تمبر اطلاع رساني، آموزش و سرگرمي را از مهمترين ظرفيت‌‌هاي تمبر برشمرد كه وزارت آموزش و پرورش مي‌تواند با استفاده از اين ظرفيت‌ها به بسياري از أهداف آموزشي خود و همچين اشتغالزايي گسترده در سطح جامعه دست يابد.

وي همچنين با تشكر از حضور مؤثر دكتر حميدي در امضاي اين يادداشت تفاهم از نمايندگان دو وزارتخانه خواست تا با ابلاغ سريع اين تفاهمنامه به سراسر كشور و استفاده از افراد و شركت‌‌هاي ذيصلاح در اجراي هرچي سريعتر آن بكوشند تا حداكثر در طَي يك پروژه ٥ ساله تعداد دانش‌آموزان ‌‌مشترك تمبر به يك ميليون نَفَر برسد.

پس از آن عرب از لزوم برگزاري كارگاه‌‌هاي آموزشي تمبر شناسي براي دانش‌آموزان ‌‌و استفاده از انديشه‌‌هاي خلاق آنان براي پيشنهاد سوژه و طراحي تمبرها صحبت كرد و خواستار برگزاري نمايشگاه‌‌هاي تمبر و فيلاتلي و حمايت از پژوهش‌‌هاي دانش‌آموزان ‌‌ و تربيت كميسر‌‌هاي توانمند تمبر براي كشورمان از بين اين قشر شد.

وي سپس با اشاره به بهره گيري كشورهاي توسعه يافته از تمبر براي آموزش و پرورش قشر كودك و نوجوان خواستار استفاده بهينه از ظرفيت‌‌هاي اين سفير فرهنگي كوچك از سوي نهادهاي آموزشي كشور شد.

دکتر حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نيز طي سخنانی اظهار داشت: جنبه آموزشی تمبر برای این وزارتخانه از هر مقوله دیگری مهم تر است به شرط آن که جامعه با فرهنگ سازی موثر آماده پذیرش این آموزش باشد.
وی نقش آموزش و پرورش را در اشاعه فرهنگ تمبر بسیار موثر خواند و گفت: این وزارت خانه می تواند شرایط حضور انجمن ها و فعالان حوزه تمبر را در مدارس با برپایی نمایشگاه های ثابت و سیار تمبر، حضور در فعالیت های تابستانه و برگزاری کارگاه های آموزشی تمبر شناسی فراهم نماید.

پس از آن معاون وزير ارتباطات با تاكيد بر اهميت و جایگاه تمبراظهار داشت : تمبردر کنار ارزش های هنری و زیبا شناختی اش به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر محسوب می شود که با قابلیت پیام رسانی گسترده و فراگیر، نقش های گوناگونی را از جهات فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی ایفا می نماید.

وي همچنين خاطرنشان کرد: مجموعه‌های تمبر از بعد اقتصادی از یک سو به عنوان یک اندوخته ارزشمند برای مجموعه داران محسوب می شود و از سوی دیگر می تواند بازار صادرات تمبر را رونق بخشد.متاسفانه نسل جدید کشور چندان رغبتی به تمبر نشان نداده و با جدیت و به صورت حرفه ای به جمع آوری و حفظ این آثار ارزشمند ملی نمی پردازند؛ از این رو شرکت ملی پست به عنوان بانی اصلی تمبر کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش که متولی اصلی فرهنگ و آموزش به شمار می رود ترویج فرهنگ مجموعه‌داری تمبر را در دستور کار خود قرار داده اند.

مدير عامل شركت پست در ادامه به ايجاد نرم افزار الكترونيكي تمبر ایران ، برگزاری نمایشگاه تمبر و اقلام فیلاتلیک 5 کشور،شرکت در نمایشگاه های بین المللی تمبر، تنوع بخشی به موضوع تمبر، ارتقای كيفيت،تجهیز موزه تمبر و انتشار تمبرهاي طلا و نقره براي رونق هرچه بيشتر اين رسانه فرهنگي اشاره كرد.

محور اصلی تفاهم نامه منعقد شده آموزش غیرمستقیم موضوعات مهم داخلی و بین‌المللی با بهره‌گیری از زبان هنر و تصویر در قالب تمبر در ارتباط با مطالبی نظیر؛ توجه به محیط زیست، حیات وحش، ورزش و تندرستی، ترویج روحیه پهلوانی و جوانمردی با استفاده از تصاویر شخصیت‌ها و اسطوره‌های ایرانی، تغذیه و استفاده از غذاهای سالم، معرفی چهره‌ها و افراد شاخص فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی، نظامی و پیگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه دخانیات، اعتیاد، فضای مجازی است.

کد خبر 372021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha