چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری دو - سعید طلایی: سؤال: با سلام. اینجانب سلمان بن‌عبدالعزیز، مشهور به ملک سلمان، بیست و پنجمین فرزند عبدالعزیز آل‌سعود از سمت راست و پادشاه فعلی مملکت خودمان هستم.

هر عملی را عکس‌العملی باشد

 از آنجا كه در كشور ما همه شاهزاده‌اند و مشاور درست ‌و حسابي پيدا نمي‌‌شود شماره شما را با كلي التماس از 118 گرفته‌ام. غرض از مزاحمت اينكه اخيرا شخصي فرتوت و موبور به همراه اهل‌ و عيال و خدم‌ و حشم و حيوانات خانگي‌اش جهت قالب كردن يك سري اجناس و ادوات به مملكت ما آمده بود. بر ما كه حرجي نبود اما متأسفانه شاهزادگان ما هم با ديدن نواميس خارجي حرج‌‌هايشان را از دست دادند و هرچه پول پس‌انداز كرده بوديم و هرچه النگو براي عيالاتمان خريده بوديم را سپردند به يارو و آن مردك نامسلمان هم هرچه توپ و تانك و فشفشه و شير سماور و كوزه جني و ترقه و كپسولي داشت انداخت به ما. كاتالوگ اينها را هم نداده است بي‌مروت تگزاسي. يك تانك به ما فروخته كه وقتي دكمه‌اش را فشار مي‌دهيم آهنگ فرامنطقه‌اي پخش مي‌كند و چراغ‌هايش يكي در ميان روشن و خاموش مي‌شود. بنده درست در خاطرم نيست اما فكر كنم گردنبند يادگار پدربزرگم را هم از ما گرفتند. به يكي از اين شاهزادگان گفتم لااقل برو اين دخترش را خواستگاري كن بلكه هر عملي را عكس‌‌العملي باشد. اما خبر آوردند كه دختر مزبور تا حدودي متأهل است و هيچي به هيچي. از شما خواهشمندم راهي پيش پاي ما بگذاريد و كشوري را از نگراني برهانيد.

پاسخ: با سلام و احترام. اعلي حضرتا! دست مريزاد. كلا از هر 6 جهت خسته نباشيد عرض مي‌كنم. ما هيچ‌وقت فكر نمي‌‌كرديم كه يك پادشاه بتواند اين‌ همه درايت را يكجا كمپرس داشته باشد. اينكه شما بيست و پنجمين فرزند پدر خود هستيد و در اين سن و سال هنوز اينقدر كفايت و كيفيت داريد بسيار عجيب است زيرا دستگاه فتوكپي و تكثير هم بعد از 20 ورق، كمرنگ چاپ مي‌كند. درهرحال بدانيد كه طبق يكي از ابتدايي‌ترين قوانين عالم بشري، جنس فروخته‌شده پس گرفته نمي‌شود حتي شما دوست گرامي. در مورد طرز كار اين وسايلي كه خريداري كرده‌ايد هم بهتر است جهت تهيه كاتالوگ از شركت‌هاي مشابه چيني اقدام فرماييد كه هم ارزان‌تر است و هم با جنس اصل مو نمي‌زند. بنده صرفا طرز استفاده از كوزه جني و شير سماور را مي‌دانم كه درصورت صلاحديد حضورا خدمت‌تان عرض مي‌كنم.

کد خبر 371944

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha