همشهری آنلاین: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا نگران هستند که شمار زیادی از کارگران اوکراین پس از اجرای قانون لغو روادید از ۱۱ جون امسال سرازیر اروپا شوند.

Ukraine - EU

به گزارش ایسنا از وستی، بیشترین کشوری که از ورود کارگران ارزان اوکراینی استقبال کرده، لهستان است که خود به دلیل مهاجرت نیروی کارش به بازارهای غرب اروپا با کمبود حداقل یک میلیون نفر کارگر روبرو است.

تنها در سال گذشته میلادی بیش از ۱.۳ میلیون نفر اوکراینی اجازه موقت کار در لهستان دریافت کرده‌اند و حدود ۱۱۶ هزار نفر از آنان اجازه کار بلندمدت را گرفته‌اند.

با این حال مقامات لهستان تاکنون از پذیرش مهاجران کشورهای خاورمیانه و آفریقا و علی‌الخصوص آوارگان سوری در چارچوپ سهمیه تعیین شده بروکسل سرباز زده و عنوان کرده‌اند که ترجیح می‌دهند تا نیروی کار اوکراینی را جایگزین جنگ‌زدگان خاورمیانه کنند.

اما دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از آن بیم دارند که مردم اوکراین با استفاده از قوانین لغو روادید به راحتی وارد بازار کار سیاه در این کشورها شوند و امنیت اجتماعی این منطقه را با مشکل روبرو کنند.

اوکراین با جمعیت ۴۳ میلیون نفری یکی از فقیرترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود که میانگین دستمزد کارگر در آن کمتر از دویست دلار در ماه است.

کد خبر 371850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha