همشهری آنلاین: سیدغلامرضا کاظمی دینان، رئیس انجمن روابط‌عمومی ایران در نامه‌ای به وزارت کشور، از عضویت در هیأت‌مدیره این انجمن استعفا داد.

کاظمی دینان

متن نامه به این شرح است:

معاونت محترم امور سازمان‌های مردم‌نهاد وزارت کشور

با سلام،
ضمن تشکر از همراهی‌های نمایندگان محترم آن معاونت در برگزاری مجمع عمومی انجمن روابط‌عمومی ایران، چند نکته را به استحضار می‌رساند:

1- انجمن روابط‌عمومی ایران به عنوان پرسابقه‌ترین نهاد تخصصی حوزه روابط‌عمومی در ایران، طی دوره‌های متعدد و با حضور متخصصان و فعالان روابط‌عمومی در کشور، تلاش کرده است تا گام‌های مؤثری در معرفی این حرفه و ارتقای کمی و کیفی آن بردارد. بنیان‌گذاران این انجمن از جمله دکتر نطقی، محمد ملازم، میرسعید قاضی و دیگران اساس این انجمن را بر اعتلای علمی و آگاهی‌های روابط‌عمومی گذاشته‌اند که نتیجه آن امروز به خوبی ملموس است. امروز به واقع روابط‌عمومی توانسته است نقش مهم خود را در سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی به خوبی ایفا کرده و به رکن غیرقابل تفکیک از نهادها تبدیل شود.

2- انجمن روابط‌عمومی ایران متعلق به هیچ فرد و گروهی نیست بلکه متعلق به همه فعالان حوزه روابط‌عمومی است. قرار است این انجمن محلی برای تجمیع و استفاده از تخصص‌ها و دانش علمی و تجربی فعالان این عرصه باشد. بر همین اساس است که طی چند ماه گذشته از نمایندگان آن معاونت درخواست شد جلوی برخی تحرکات برای تخریب وجهه اعتباری این انجمن گرفته شود تا انجمن همچنان به فعالیت سالم و به‌دور از تنش و حاشیه خود ادامه دهد، اگرچه توفیق زیادی حاصل نشد. از آن معاونت محترم درخواست می‌کنم که نظارت خود را در این حوزه افزایش داده تا گزند و آسیبی متوجه انجمن روابط‌عمومی ایران نشود.

3- جامعه روابط‌عمومی ایران بیش از گذشته به وفاق، همدلی و اتحاد نیاز دارد. امروز برخی در بدنه دولت تلاش می‌کنند تا جایگاه روابط‌عمومی‌ها را تقلیل دهند اما تنها همین اتحاد صنفی متخصصان روابط‌عمومی است که می‌تواند جلوی تهدیدهای احتمالی را بگیرد. بر همین اساس، حفظ نهادهای موجود روابط‌عمومی و جلوگیری از انشقاق در این حوزه بر همه روابط‌عمومی‌ها و نهادهای ناظر از جمله وزارت کشور و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی واجب است.

در پایان اعلام می‌دارم به دلایل متعدد طرح‌شده با نمایندگان وزارت کشور در مجمع عمومی و قبل از آن، حضور خود را در ترکیب این دوره هیأت‌مدیره انجمن روابط‌عمومی ایران به صلاح نمی‌دانم. ضمن احترام کامل به همه همراهان و علاقه‌مندان روابط‌عمومی که برای حضور در هیأت‌مدیره جدید به بنده رأی دادند، بدین‌وسیله استعفای خود را از هیأت‌مدیره انجمن روابط‌عمومی ایران اعلام می‌دارم. از این پس نیز مانند همیشه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا در کنار سایر نخبگان، مدیران و کارشناسان جامعه بزرگ روابط‌عمومی کشور، برای تعالی بیشتر حوزه روابط‌عمومی قدم‌های جدی بردارم و در کنار همه برادران و خواهران فعال این عرصه، بر فعالیت‌های نهادهای صنفی و علمی روابط‌عمومی نظارت بیشتری داشته باشم تا جلوی هرگونه استفاده سوء از اعتبار این نهادها گرفته شود.

به نوبه خود به هیأت‌مدیره جدید انجمن روابط‌عمومی ایران تبریک گفته و امیدوارم در مسیر پیش‌رو با حفظ اعتبار و اعتماد نخبگان به این انجمن، در راستای تعالی روابط‌عمومی در کشور موفق باشند.

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان
7 خرداد 1396

کد خبر 371789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha