مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

در آخرین آمار ارائه شده از سوی مسئولان دامپزشکی کشور، تاکنون ۲نفر به‌صورت قطعی به‌دلیل ابتلا به تب کنگو جان خود را از دست داده‌اند و مرگ یک شهروند اصفهانی نیز در دست بررسی است. همچنین ۲۸مورد ابتلا به تب کنگو در کشور رصد شده است.

تب کنگو

معاون دفتر بهداشت و مديريت بيماري‌هاي دامي سازمان دامپزشكي كشور درخصوص آخرين وضعيت شيوع اين بيماري به همشهري گفت: از ابتداي امسال تاكنون ۲۸ نفر به اين بيماري مبتلا شده‌اند كه 2نفر از آنها كه ساكن كرمانشاه و بندرعباس بوده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.

دكتر اميري افزود: تعداد 15نفر از پرسنل يك كشتارگاه در استان سيستان و بلوچستان اوايل سال به اين بيماري مبتلا شده بودند كه به‌علت نقص فني در سردخانه كشتارگاه اين اتفاق رخ داده بود. ساير افراد مبتلا متعلق به استان‌هاي هرمزگان، خراسان رضوي، كرمانشاه و اصفهان بوده‌اند. وي با اشاره به انتشار عكسي در فضاي مجازي از يك بيمار فوت‌شده در استان اصفهان كه با تشريفات بهداشتي به خاك سپرده شده نيز افزود: هنوز اثبات نشده كه اين فرد از بيماري تب كريمه فوت شده باشد اما محتمل است و بايد منتظر نتيجه آزمايشگاه بود تا اظهارنظر رسمي كرد.

معاون سازمان دامپزشكي افزود: نسبت به سال گذشته در ابتلا به تب كريمه كنگو افزايش داشته‌ايم اما بايد تأكيد كنيم كه اين بيماري تحت كنترل است و چندان جاي نگراني نيست.

اميري با بيان اينكه از مردم مي‌خواهيم از ذبح دام خارج از كشتارگاه جدا پرهيز كنند، افزود: اگر هنگام ذبح اصول بهداشتي رعايت نشود، امكان انتقال اين بيماري از هر دامي به انسان وجود دارد. بنابراين درصورتي كه مردم به توصيه‌ها توجه نكنند بايد منتظر افزايش اين بيماري باشيم. وي درباره افزايش آمار ابتلا به اين بيماري نيز گفت: به‌طور كلي حدود 40درصد مبتلايان به بيماري تب كريمه كنگو جان خود را از دست مي‌دهند و مرگ‌ومير اين بيماري بالاست اما هميشه در كشور ما ميزان مرگ اين بيماري كمتر از حد معمول بوده است. در سال گذشته تعداد مبتلايان به بيماري تب كريمه كنگو 60نفر بود و تعداد موارد فوتي نيز 6نفر كه امسال با توجه به زمان گذشته از ابتداي سال، با افزايش روبه‌رو بوده‌ايم.

کد خبر 371678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha