همشهری آنلاین: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که حمایت از حزب اصلی رقیب صدر اعظمی آلمان در انتخابات سپتامبر آینده کاهش یافته و حزب محافظه کار به ریاست «آنگلا مرکل» صدراعظم کنونی آلمان با فاصله زیاد همچنان پیشتاز است.

 نتایج یک نظرسنجی: حزب مرکل پیشتاز رقابت صدراعظمی آلمان است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج نظرسنجی موسسه «امنید» که به سفارش روزنامه بیلد آلمان انجام شده است، نشان می دهد که حمایت از حزب اتحاد دمکرات مسیحی آلمان به ریاست مرکل همچنان بدون تغییر 38 درصد است اما میزان حمایت از حزب سوسیال دمکرات (SPD) با یک درصد کاهش به 25 درصد رسیده است.

حمایت از حزب سوسیال دمکرات به دنبال معرفی «مارتین شولتز» در ژانویه گذشته به عنوان رقیب اصلی مرکل در انتخابات آینده برای تعیین صدراعظم جدید، افزایش یافت اما شکست آن در چند انتخابات ایالتی، چنین حمایتی را کاهش داده است.

طبق نتایج جدید، احزاب دمکرات های آزاد و حزب سبز موفق به کسب حمایت 8 درصدی رای دهندگان شده اند که آنها را در سطح حزب چپ قرار داده است. حزب چپ آلمان در مقایسه با نظرسنجی های قبلی یک درصد از آرای خود را از دست داده و میزان حمایت از حزب ملی گرای تغییر برای آلمان تغییری نکرده است.

نظرسنجی موسسه امنید با ضریب خطای مثبت و منفی 2.5 درصد انجام شده است.

به گزارش ایرنا، حزب سوسیال دمکرات آلمان پیشتر و در پی معرفی مارتین شولتز رئیس سابق پارلمان اروپا به عنوان نامزد این حزب برای کسب مقام صدر اعظمی آلمان، احیا شده و با اقبال عمومی بیشتری رو به رو شده بود.

نتایج نظرسنجی موسسه 'اینسا' (INSA) که اندکی پس از معرفی شولتز در موسسه بیلد منتشر شد نشان می داد که حزب سوسیال دمکرات 31.5 درصد آراء را کسب کرده است.

شولتز مبارزه با نابرابری را به عنوان محور اصلی مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده و وعده داده است که با کارزار انتخاباتی با هدف غلبه بر «شکاف های عمیقی» که به گفته او موجب تقویت پوپولیسم در آلمان طی سالهای اخیر شده است، مرکل را از مقام صدارت اعظمی کنار بزند و جانشین او شود.

مرکل درمقابل گفته است که «امنیت» موضوع اصلی در انتخابات فدرال 24 سپتامبر (دوم مهر) این کشور خواهد بود. با ورود بیش از یک میلیون پناهجو به آلمان طی دو سال گذشته که اکثر آنان از خاورمیانه و آفریقا بوده اند، نگرانی ها درباره امنیت در آلمان افزایش یافته است.

مرکل، دبیرکل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان از ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵ صدراعظم آلمان است.

کد خبر 371623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha