نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با انتقاد از دروغ‌های بزرگی که درباره حج در فضای مجازی منتشر می‌شود، تأکید کرد که پول حجاج ایرانی خرج گلوله‌های عربستان در یمن نمی‌شود.

البته به‌نظر مي‌رسد بخشي از اين شايعات مورد توجه مردم قرار گرفته كه حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر براي سومين بار پس از توافق ايران و عربستان در موضوع حج، در تلويزيون حاضر شد تا به اين شايعات پاسخ بدهد.

او اين‌بار صريح‌تر از گذشته به اين مطالب واكنش نشان داد و گفت: «يك و نيم ميليون نفر در نوبت حج هستند كه 15سال طول مي‌كشد تا همه آنها به اين سفر بروند. بيشترشان هم نخستين‌بار است كه به حج مشرف مي‌شوند، با اين حال تعجب مي‌كنم چطور برخي مذهبيون تحت‌تأثير افكار مسموم قرار گرفته‌اند و مي‌پرسند چرا ايراني‌ها بايد به حج بروند. سؤال ما هم از آنها اين است؛ چرا نبايد بروند؟!» قاضي‌عسكر فيلم منتشرشده از يك مفتي را كه خون شيعيان را حلال اعلام مي‌كند و گفته مي‌شود امام جمعه مكه است يكي از اين شايعات معرفي كرد و توضيح داد: «پژوهشكده حج پس از 6‌ماه بررسي خطبه‌هاي نمازجمعه مكه، حتي يك جمله در اين‌باره پيدا نكرد و در نهايت دريافتيم كه اين فتوا به «حمزه المجالي» شخصي اردني منسوب مي‌شود كه چهره‌اش شبيه يكي از خطباي مسجدالحرام است.

چرا برخي بي‌دقتي مي‌كنند و با طرح اين سخنان از مردم مي‌خواهند فيش‌هاي حج را پاره كنند؟ برخي فكر مي‌كنند پول حج خرج گلوله‌هاي عربستان در يمن مي‌شود؛ درحالي‌كه اين درست نيست چون ما با دولت عربستان طرف نيستيم، طرف ما در حج شركت‌هاي خصوصي هستند كه تعامل با آنها نيز تا‌كنون سازنده بوده است. حتي هزينه‌هاي حج گذشته كه به‌دليل مشكل‌تراشي، ايراني‌ها از آن بازماندند، به‌عنوان پيش‌قسط خدمات حج امسال حساب شده و هيچ خسارتي از اين ناحيه به ايران وارد نشده است.»

کد خبر 371403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha