همشهری آنلاین: چین و روسیه تا سال ۲۰۲۵ میلادی اولین هواپیمای پهن پیکر خود را روانه بازار می‌کنند که انتظار می‌رود ۱۰ درصد سهم بازار بوئینگ و ایرباس را به خود اختصاص دهد.

Airplane

مهر به نقل از رویترز نوشت: چین و روسیه ساعاتی پیش توافقنامه سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید هواپیمای تجاری پهن پیکر را امضا کردند. هدف از اجرای این پروژه رقابت با شرکت بوئینگ و ایرباس مطرح شده است.

شرکت هواپیماسازی چین موسوم به «COMAC» و شرکت هواپیمایی «UAC» روسیه در شانگهای چین اعلام کردند که هدف از ساخت این هواپیمای تجاری پهن پیکر، ایجاد فضای رقابتی است.

به دنبال پرواز موفقیت‌آمیز اولین هواپیمای جت مسافربری باریک پیکر ساخت چین توسط شرکت «COMAC»، خبر ساخت هواپیمای مشترک تجاری میان روسیه و چین منتشر شده است.

در همین حال مدیر عامل شرکت «COMAC» چین گفت: این برنامه در راستای تامین تقاضای بازار در آینده است و مرکز تحقیقات آن در مسکو و خط مونتاژ هم در شانگهای خواهد بود.

انتظار می‌رود مناقصه‌ای برای تولیدکنندگان قطعات هواپیما برای ساخت موتور این هواپیما تا پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

برد این هواپیما تا ۱۲ هزار کیلومتر و ظرفیت آن ۲۸۰ مسافر خواهد بود؛ ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود بین سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ میلادی وارد بازار شود و ۱۰ درصد از سهم بازار بوئینگ و ایرباس را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 371089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha