یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

برنامه نمایش فیلمی که براساس زندگی و فعالیت‌های سینمایی ژان لوک گدار ساخته شده، تحت‌تأثیر پیدا شدن بسته‌ای مشکوک در سالن دوبوسی کاخ جشنواره کن قرار گرفت و برای چند دقیقه نظم و امنیت این شهر ساحلی جنوب فرانسه را به هم ریخت.

سینما

به گزارش همشهري، اين دومين بار در چند روز اخير است كه نمايش فيلم‌هاي بخش مسابقه جشنواره كن براي اهالي رسانه با وقفه همراه مي‌شود. چند روز پيش اكران «اوكجا» توليد شبكه نتفليكس به‌دليل بروز مشكل فني براي دست‌كم 5دقيقه متوقف و سپس از سر گرفته شد. روز شنبه هم خبرنگاران و منتقدان كه منتظر نمايش «باابهت» به كارگرداني ميشل هازاويسيوس در سالن دوبوسي بودند، ناچار شدند سالن را براي چند دقيقه تخليه كنند و به فضاي باز بروند.

نيروهاي امنيتي حاضر در كن بدون ارائه توضيح نمايندگان رسانه‌هاي گروهي را به بيرون سالن نمايش هدايت كردند و بعد سگ‌هاي آموزش‌ديده وارد سالن شدند. پس از آنكه مشخص شد بسته مشكوك خطري براي حاضران ندارد، تماشاگران به سالن دوبوسي بازگشتند و نمايش باابهت در ساعت 7:45به وقت محلي آغاز شد. هر چند، فيلم چندان به دل مخاطبان ننشست و منتقدان چنان‌كه انتظار مي‌رفت، آن را تحويل نگرفتند.

باابهت ماجراي رابطه عاشقانه گدار را با آن ويازمسكي، همسر دوم فيلمساز نامدار فرانسوي به تصوير كشيده و از روي كتاب خاطرات ويازمسكي ساخته شده است. لويي گارل، بازيگر محبوب كن در اين فيلم به نقش گدار ظاهر شده و البته بعيد است هنرنمايي او توجه تماشاگران و داوران را جلب كند. هازاناويسيوس كه بيشتر با فيلم تحسين‌شده و برنده اسكار «هنرمند» شناخته مي‌شود، شايد اين بار قرباني پرداختن به زندگي خصوصي يك چهره نامدار در قيد حيات شود!

كن اين روزها در حالي به محل حضور ستاره‌هاي دنياي فيلم و سينما تبديل شده كه هنوز هم بحث رياست‌جمهوري دونالد ترامپ نقل محافل است. آرنولد شوارتزنگر كه سابقه‌اي طولاني در مخالفت با ترامپ در كارنامه دارد، ترجيح داد در خاك فرانسه چندان به اين موضوع نپردازد. ستاره عضلاني هاليوود گفت: وقتي خارج از مرزهاي آمريكا هستم، به ترامپ كاري ندارم. هر چند اطمينان دارم او نمي‌تواند ما را به گذشته برگرداند و مي‌دانم به ترامپ اطلاعات اشتباه مي‌دهند.

از ديگر نكته‌هاي موجود در حرف‌هاي شوارتزنگر مي‌توان به قطعي شدن توليد يك قسمت ديگر از مجموعه «ترميناتور» با حضور خود او اشاره كرد. بازيگر اتريشي‌تبار مقيم آمريكا كه دستي هم در فعاليت‌هاي زيست‌محيطي دارد و با گويندگي مستند «شگفتي‌هاي دريا» به كن آمده است، گفت: به‌تازگي با جيمز كامرون ديدار داشتم و درباره ترميناتور با هم بحث كرديم. پروژه دارد با موفقيت پيش مي‌رود و او هم ايده‌هاي خيلي خوبي براي فيلمنامه دارد؛ ضمن اينكه من خودم در آن بازي مي‌كنم.

  • بهترين‌هاي سينماي عرب

روز گذشته حاشيه جشنواره كن، نخستين دوره مراسم اهداي جوايز به برترين‌هاي سينماي عرب برگزار شد و 2جايزه بهترين كارگردان و بهترين فيلمنامه به محمد دياب براي «برخورد» رسيد. فيلمساز مصري سال گذشته با اين فيلم انقلابي در بخش نوعي نگاه كن حضور داشت و امسال يكي از اعضاي هيأت داوران است. جايزه بهترين فيلم را هم تامر السعيد براي «در آخرين روزهاي شهر» به‌دست آورد؛ فيلمي كه قاهره را در روزهاي پيش از سقوط رژيم مبارك به تصوير مي‌كشد.

کد خبر 370887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha