یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

فیلمی که ۵ سال پس از تولید سرانجام رنگ پرده سینما را دید، در ۱۰ روز اول اکران میزبان فقط ۲تماشاگر شد و یک رقم شگفت‌انگیز در جدول فروش تاریخ سینمای ایران به نام خود ثبت کرد.

سینما

به گزارش همشهري، قلب سفيد قاصدك‌ها كه سال 1391به كارگرداني افشين محمودي در قالب ويدئويي براي نمايش در جشنواره فيلم‌هاي كودك و نوجوان توليد شده بود، به درخواست تهيه‌كننده از 20 ارديبهشت امسال در يكي دو سينماي پايتخت به نمايش عمومي درآمد. تهيه‌كننده فيلم هم كسي نيست جز علي رويين‌تن كه فيلم پرحاشيه «دلشكسته» و پروژه توقيف‌شده «زمهرير» را در كارنامه دارد و ظاهرا با هزينه خود قلب سفيد قاصدك‌ها را روانه پرده سينماها كرده و حاصل اين كار، فروختن 2قطعه بليت 3هزار توماني بوده است.

  • قرباني زمان نامناسب

پس از آنكه يكي از كانال‌هاي سينمايي در فضاي مجازي از فروش 6 هزار توماني فيلم متعلق به بنياد سينمايي فارابي خبر داد، مديران اين بنياد وابسته به وزارت ارشاد و سازمان سينمايي، حقايق مربوط به قلب سفيد قاصدك‌ها را آشكار كردند. بر اين اساس، مديرعامل فارابي در سال 91سفارش توليد 2فيلم را براي نمايش در جشنواره فيلم كودك به رويين‌تن مي‌دهد كه حاصل آن مي‌شود قلب سفيد قاصدك‌ها و «باغ بهشت».

حالا تهيه‌كننده، فيلم قديمي خود را با پذيرفتن تمام هزينه‌ها و موافقت فارابي در حالي روانه پرده كرده كه بعيد است در روزهاي آينده هم تماشاگري براي آن پيدا شود. همزمان شدن با روزهاي اوج تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري و البته فصل امتحان‌ها و تعطيلي مدارس باعث مي‌شود مخاطبان هدف قلب سفيد قاصدك‌ها علاقه و فرصت رفتن به سينما را نداشته باشند و سرانجام فيلم هم به‌احتمال فراوان، پخش از تلويزيون خواهد بود.

  • چند نمونه خارجي

همين چند‌ماه پيش بود كه رسانه‌هاي جهان از فروش 7پوندي تازه‌ترين فيلم شايا لابوف در اكران عمومي در لندن خبر دادند. تريلر جنگي آمريكايي «از پا افتاده» به كارگرداني ديتو مونيتل ميانه‌هاي فروردين امسال در يك سينما در برنلي روي پرده رفت و در هفته اول فقط يك تماشاگر داشت. از آنجا كه ميانگين قيمت بليت سينما در لندن بيش از 12پوند است، به‌نظر مي‌رسد تنها كسي كه به تماشاي از پا افتاده نشسته، از كارت تخفيف هم استفاده كرده است!

ديگر مورد در دسترس، تريلر عاشقانه و تاريخي «كلونيا» به كارگرداني فلورين گالنبرگر است كه با وجود بهره بردن از ستاره‌هايي چون اما واتسن و دنيل برول، در اكران عمومي در بريتانيا فقط 47پوند فروخت. فيلم در 3سينما در مناطق برنلي، هال و وايدنز روي پرده رفت و در مجموع كمتر از 10تماشاگر داشت، ضمن اينكه منتقدان هم حسابي از خجالت كلونيا درآمدند و آن را يك فيلم تاريخ مصرف‌گذشته ارزيابي كردند.

از ديگر فيلم‌هاي شكست‌خورده خارجي با فروش‌هاي نااميدكننده در سال‌هاي اخير مي‌توان به «به‌دنبال همسر» با 602پوند در هفته اول اكران در سال 2013، «مد تاريك» با بازي هالي بري در سال 2012با 90پوند و پروژه 5ميليون پوندي «مادرانگي» با بازي اوما تورمن با 88پوند در سال 2010اشاره كرد. كمدي آمريكايي آلماني The Chumscrubber هم كه با هزينه 10ميليون دلاري و با بازي رالف فاينس، گلن كلوز و جيمي بل ساخته شده بود، فقط 36پوند فروخت.

  • اداي دين به دفاع‌مقدس

«قلب سفيد قاصدك‌ها» داستاني دفاع‌مقدسي دارد و درباره دختركي است كه در روزهاي آغاز جنگ پدر و مادر خود را در بمباران از دست مي‌دهد. او با هويتي ساختگي روزگار مي‌گذراند و در گذرعمر به بانويي كامل تبديل مي‌شود. ماه‌چهره خليلي، حبيب بختياري، كاظم روزي‌طلب، آزاده شمس، علي نكته‌سنج، آرسام تهرانچي، نفيسه قدرتي، سميرا زندگاني، سحر مرادي، بهارك همراه، حسين اسماعيلي و... در اين فيلم ايفاي نقش كرده‌اند.

کد خبر 370886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha