یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان محیط زیست از کشف بیش از ۱۷۰۰ گونه جدید گیاهی در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) خبر دادند.

کشف ۱۷۰۰ گونه جدید گیاهی در سال ۲۰۱۶

به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان در سال گذشته ۱۷۰۰ گونه جدید گیاهی از نوعی هویج گرفته تا گل‌های رز شناسایی شده است. همچنین نتیجه این ارزیابی حاکی از وفور گونه‌های گیاهی جدید و خطر ناشی از گونه‌های مهاجم و آفت‌هاست که گیاهان جهان را مورد هدف قرار می‌دهد.

کارشناسان اظهار داشتند: در این مطالعه ۱۱ گونه جدید گیاه مانیوک در برزیل کشف شد که به رشد گونه‌های بهتر برای میلیون‌ها نفر منجر می‌شود که در سراسر این منطقه استوایی به وجود آن وابسته هستند.

در این گزارش آمده است: بیش از ۲۸ هزار گونه گیاهی با کاربرد پزشکی ثبت شده‌اند. همچنین پیدا شدن گونه‌های جدید در سال گذشته موضوع معمولی است. اما مناطق بسیاری وجود دارند که کارشناسان در مورد آنها اطلاعات کافی ندارند.

این کارشناسان همچنین اظهار داشتند: در آینده گونه‌های گیاهی جدیدی کشف می‌شوند و امیدواریم طی همکاری با دولت کلمبیا مناطق جدیدتری از این کشور را بررسی کنیم که از متنوع‌ترین مناطق جهان به لحاظ زیستی به حساب می‌آید.

این یافته‌ها اطلاعات جدید را برای کمک به حفظ گونه‌های گیاهی ارائه می‌کند هر چند طبق بررسی کارشناسان در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۰ درصد تمامی گیاهان در معرض خطر انقراض بوده‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که آفت‌ها، بیماری‌ها و گونه‌های مهاجم همچنان به گیاهان آسیب می‌زنند و در صورتی که این روند متوقف نشود در سال به بخش کشاورزی جهان بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه وارد می‌کند.

کد خبر 370827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha