سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

نیما علیزاده: گفت‌وگوی اشپورت‌بیلد با اشکان دژاگه ، جوانی که این روزها ستاره بی‌چون‌وچرای تیم ولفسبورگ است و گل‌های حساسی را برای تیمش به ثمر می‌رساند.

 تنها با 21 سال سن جزو یکی از پدیده‌های ولفسبورگ به حساب می‌آید. اشکان دژاگه با دو ملیت ایرانی و آلمانی، بعد از جنجال‌های زیادی که برایش به خاطر انصراف از یک مسابقه ملی درست کردند، به خوبی توانست جایگاهش را هم در ولفسبورگ و هم در تیم ملی زیر 21 سال آلمان حفظ کند.

  • آقای دژاگه، با وجود جنجالی که به خاطر انصراف شما از یک بازی ملی رخ داد، در ولفسبورگ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتید. چگونه با این مشکل کنار آمدید؟

 با این‌گونه فشارها به راحتی کنار می‌آیم. از طرفی فلیکس ماگات، سرمربی ولفسبورگ نشان داد که از من حمایت می‌کند و هم‌تیمی‌هایم نیز خیلی به من کمک کردند. به همین خاطر توانستم با این مشکل کنار بیایم و حالا می‌خواهم با عملکرد خوبم، جواب محبت‌های آنها را بدهم.

  •  شما پدر و مادرتان ایرانی هستند، اما در تیم ملی آلمان بازی می‌کند. از این بابت مشکلی ندارید؟

چند ماه بیشتر نداشتم که به همراه خانواده‌ام به آلمان آمدیم و من در برلین در یک منطقه کارگری بزرگ شدم و از همان کودکی یاد گرفتم که برای رسیدن به اهدافم سخت تلاش کنم.

  •  اعتقادات مذهبی شما چگونه است؟

 من یک مسلمان هستم و همیشه قبل از ورود به زمین با خدای خودم راز و نیاز می‌کنم.

  • در شخصیت شما، چه نکاتی از فرهنگ ایرانی می‌توان دید؟

به عنوان یک ایرانی نمی‌توانم شکست را قبول کنم،‌ چون عشق به پیروزی در خون من است. پدر و مادرم برای تربیت من خیلی زحمت کشیدند و به خاطر سختگیری‌های آنها بود که توانستم موفق شوم. این خصلت یک خانواده ایرانی است که برای موفقیت فرزندان‌شان تلاش زیادی می‌کنند.

  • بالاخره آلمانی هستید یا ایرانی؟

 نصف، نصف. البته باید بگویم تنها به خاطر اینکه تصمیم گرفتم برای تیم ملی آلمان بازی کنم، دلیل نمی‌شود که هویت ایرانی‌ام را فراموش کنم.

  •  یعنی سرود ملی آلمان را همانند ماریو گومز در بازی‌های ملی نمی‌خوانید؟

 خیر، اصولاً به کار خوانندگی علاقه‌ای ندارم. (باخنده)

  •  زمانی که در برلین بودید، مشکلات خاصی داشتید. آیا از پیوستن‌تان به ولفسبورگ راضی هستید؟

بله، چون از اینکه در حساس‌ترین دوران کاری‌ام ولفسبورگ را برای ادامه کار انتخاب کردم، بسیار خوشحالم.

  •  چرا؟

 تمرینات سخت فلیکس ماگات روی پیشرفت فوتبال من فوق‌العاده مؤثر بود.

  •  منظورتان پیشرفت در چه زمینه‌ای است؟

 از همه لحاظ، خصوصاً بدنی، زیرا از زمانی که ماگات به ولفسبورگ آمده، 5 کیلو لاغر شدم. هنگام مسابقه هم در دقیقه 80 همان انرژی‌ را دارم که در ابتدای مسابقه داشتم، درست برعکس زمانی که در برلین بودم.

  •  چه تفاوتی بین هرتا و ولفسبورگ وجود دارد؟

متأسفانه در برلین به پدیده‌ها هیچ اهمیتی داده نمی‌شود و من واقعاً شرایط سختی را در این تیم گذراندم. در ورزشگاه هم همیشه بازیکنان نوجوان مورد اهانت تماشاگران قرار می‌گرفتند و به همین خاطر خوشحالم که دیگر در برلین نیستم.

کد خبر 37067

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز