دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

سعید اکبری: اشکان دژاگه کم کم جا پای بزرگان می‌گذارد. ستاره ایرانی‌الاصل ولفسبورگ، با گذشت هر هفته گام‌های بلندتری برمی‌دارد.

 اینقدر که حالا در بین 5 گلزن برتر بوندس‌لیگا قرار گرفته ، اینقدر که در بین مؤثرترین‌ها، بین 20 بازیکن اول بوندس‌لیگا قرار گرفته. انگار نه انگار که تا همین دو هفته پیش اغلب روزنامه‌های آلمانی به او می‌تاختند و می‌نوشتند که باید از ولفسبورگ اخراج شود.

 اشکان دژاگه نشان داد که چه بازیکنی است. درست در حساس‌ترین شرایط او بازی را به نفع خود برگرداند. او هم به خوبی دریافته بود که تنها درخشش در دیدارهای ولفسبورگ می‌تواند بار دیگر اوضاع را برایش آرام کند. اما این آرامش حالا هم به دست نیامده. او به تیتر یک روزنامه‌ها تبدیل شده. بازیکن 21 ساله، به محبوبیت بالایی در ولفسبورگ دست یافت.

«من خیلی خوشحالم که دوباره می‌توانم روی فوتبال تمرکز داشته باشم.» این اولین جمله‌ای است که اشکان دژاگه بعد از درخشش دوباره در بازی نورنبرگ به زبان آورد. او که هفته گذشته، پس از 14 روز جنجال با گلی که مقابل‌هانوفر به ثمر رساند، اوضاع را کمی بهتر کرده بود، دوباره خوش درخشید.

 اشکان شنبه شب هم توانست چهارمین گل خود را در بوندس‌لیگا وارد دروازه نورنبرگ کند.

SPORT1 در گزارش خود می‌نویسد: «دژاگه بهترین بازیکن زمین بود.» با اینکه مارسلینیو هم بازی خوبی را انجام داد و در حد یک ستاره بود اما درخشش دژاگه، او را زیر سایه قرار داد. آن سایت خبری می‌نویسد: «او با یک پاس گل رویایی سازنده گل دوم تیمش هم بود.»

SPORT1 به گل اشکان اشاره می‌کند و می‌نویسد: «او روی همکاری با مارسلینیو گل سوم بازی را به زیبایی هر چه تمامتر به ثمر رساند.» این سایت هم می‌نویسد که پیش از بازی مشخص نبود که اشکان می‌تواند برای ولفسبورگ بازی کند یا نه. او به دلیل مصدومیت جزیی در بازی ‌هانوفر، هفته گذشته را بیشتر به فیزیوتراپی پرداخته بود تا تمرین.

 به رغم این، فیلیکس ماگات تاکید داشت که اشکان را برای این بازی در ترکیب داشته باشد. اصرارهای او بی‌دلیل نبود چراکه ماگات نتیجه لازم را گرفت و دژاگه بهترین بازیکن زمین بود.

 او به‌قدری خوب بازی کرد که حتی «مه‌یر» سرمربی نورنبرگ بعد از بازی در کنفرانس مطبوعاتی می‌گوید: «از همان ابتدا مشخص بود که ما نباید به دژاگه و مارسلینیو اجازه قدرت‌نمایی بدهیم. باید آنها را مهار می‌کردیم. اما بازیکنان من از این دو غافل شدند و بازی را از دست دادیم.»

 درخشش دژاگه بازتاب زیادی در مطبوعات آلمان داشت. اغلب سایت‌ها و روزنامه‌ها در گزارش خود بیش از هر چیز به درخشش اشکان اشاره کردند. کیکر هم با این تیتر بازی را تفسیر می‌کند: «دژاگه کار را یکسره کرد.» این نشریه که به خوبی نشان داد در جریانات دو هفته پیش حامی دژاگه است در گزارش خود می‌نویسد: «اشکان دژاگه با گلی که به ثمر رساند بازی زیبای خود را تکمیل کرد.»

کیکر به تاجگذاری اشکان در مقابل نورنبرگ اشاره می‌کند:‌ «او در دقیقه 17 بازی هم یک موقعیت گلزنی داشت. اشکان در دقیقه 30 بازی با یک پاس زیبا توانست گرافیته را در موقعیت گلزنی قرار بدهد تا او با یک شوت دروازه نورنبرگ را برای دومین بار باز کند.»

بعد از بازی اغلب خبرنگاران به دنبال آن بودند که با اشکان حرف بزنند. حتی یکی از خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی در مورد دژاگه از ماگات پرسید که او پاسخ داد: «دژاگه هر روز بهتر می‌شود.»

سرمربی ولفسبورگ به اتفاقات 14 روز اخیر اشاره کرد و ادامه داد: «اگر اشکان بتواند مسایل حاشیه‌ای را کنترل کند و نگذارد که روی بازی‌اش اثر بگذارد خیلی بهتر از این خواهد شد.» ماگات معتقد بود که اشکان نباید پاسخی به این مسایل و اظهارات داشته باشد و سکوت کند.

کد خبر 35226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز