چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای عالی سیاسی وابسته به انصارالله یمن با تاکید برضرورت وحدت یمن، عربستان را مسئول تجزیه و اخلال در وحدت ارضی این کشور دانست.

 انصارالله یمن: عربستان مسئول تجزیه یمن است

به گزارش به نقل از گزارش روزچهارشنبه شبکه خبری المسیره، شورای عالی سیاسی یمن روزگذشته سه شنبه با صدور بیانیه ای در صنعا شورای امنیت، پنج عضو دائمی آن، سازمان ملل، عربستان، امارات را مسئول اوضاع فاجعه بار یمن در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دانست.

شورای عالی سیاسی انصارالله در این بیانیه افزود:هدف دشمن تجزئه یمن به ایالت های کوچک وضعیف است که زیر چتر هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری، توطئه های خود علیه خاک و مردم یمن را اجرا کنند.

این بیانیه همچنین خاطرنشان کرد: دشمن و حامیان وی از جمله سازمان ملل و نماینده آن دریمن درصدد وقت کشی وگمراه کردن جامعه بین المللی و به تعطیل کشاندن مذاکرات سیاسی است.

این شورا افزود: اعلام تشکیل نهادی موسوم به شورای سیاسی انتقالی جنوب بخشی از توطئه تجزیه یمن به نفع استکبار جهانی در راس آن آمریکا ، انگلیس ، صهیونیسم جهانی است و نتیجه قطعی تجاوز عربستان، امارات و ائتلاف عربی به یمن از 26 مارس 2015 (6 فروردین 1394) است.

شورای عالی سیاسی یمن هادی رئیس جمهوری مستعفی وفراری را مسئول توطئه علیه وحدت اراضی یمن ومسئول مستقیم رنج های مردم یمن وریختن خون پاک کودکان، زنان ، مردان و تخریب کامل زیر ساخت ها در مقابله با اراده مردم یمن دانست.

بیانیه مذکور تاکید کرد جنایات عربستان و مزدوران آن در داخل یمن و کشتار مردم این کشور بی پاسخ نخواهد ماند و عاملان آن دیر یا زود مجازات می شوند.

شورای عالی سیاسی یمن در این بیانیه با تاکید بر ایستادگی مردم در برابر دشمن در یک صف واحد برای به شکست کشاندن توطئه های دشمن و تجزیه کشور، بیست وهفتمین سالگرد استقلال این کشور در22 مه 1990 را خاطر نشان ساخت.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

کد خبر 370400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha