همشهری آنلاین: نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پرداختن به تولید و اشتغال راهکار دقیق علمی دارد و باید مبتنی بر شناخت وضع موجود کشور باشد.

میرسلیم

به گزارش ایرنا، سید مصطفی میرسلیم  در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و نکته‌ای که از این موضوع بر می‌آید این است که تولید در کشور راکد و اشتغال متوقف شده است.

وی اظهار کرد: امروز واقعیتی که در کشو روجود دارد این است که رکود در جامعه حاکم شده و این در حالی است که پارسال نیز به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده بود، و مفهومی که برمی‌آید این است که دولت هیچ اقدام و عملی در این خصوص انجام نداده و چهار سال فرصت سوزی کرده است.

میر سلیم افزود: نخستین جملاتی که مسئوولان دولت یازدهم در نحوه برخورد با موضوع تولید و اشتغال مطرح کردند، این است که برای اینکه بتوانیم 900 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کنیم نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم.

وی ابراز کرد: با کمال تعجب از دولتمردان می پرسم از اول می‌گویید فقط سرمایه گذاری خارجی و این قضیه باید اتفاق بفیتد و اگر نباشد، مفلوک و بیچاره هستیم ؛ واقعا چاره و راهکاری برای حل مساله موضوع اشتغال و تولید نداریم؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید دیدمان به خارج باشد و این حفظ احترام به ملت بپا خواسته کشوری نیست که 38 سال از پیروی انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ چرا دولت به سرمایه گذاران داخلی توجه چندانی ندارد و از آنها حمایت نمی‌کند؟

وی بیان کرد: مگر افراد وطن دوست ایرانی در کشور کم داریم ؟ آنها خالصانه آماده سرمایه‌گذاری در این کشور هستند و به پیشرفت کشور کمک فراوانی می‌کنند.

میر سلیم افزود: دولت به این دلیل به سرمایه‌گذاران داخلی توجه ندارد، بخاطر آنکه این کشور را باور ندارد و البته سرمایه گذاری خارجی را نفی نمی‌کنم و راهکار جذب آن را نیز می‌دانم و این قضیه را نیز اثبات کرده‌ام.

وی ابراز کرد: اینکه اول دولت ادعا کند جز جذب سرمایه گذاری خارجی راه دیگری نداریم، این خطاست، و اینکه سرمایه گذاران و سرمایه داخلی نادیده گرفته شود خطای علمی است و این موضوع بهانه‌ای برای پرداخته نشدن به موضوع اشتغال شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اینکه گفته می‌شود، اگر تحریم‌ها برداشته شود و اگر شکسته نشود ، باید فانی شویم؛ این طرز تفکر اشکال اصولی دارد و آن نبود خود باوری است و این موضوع بر فعالیت‌های دولت یازدهم سایه انداخته است.

وی اضافه کرد: خدمتگزاران صدیقی در کشور هستند که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند، اما دولت آنها را کمک و حتی مشاوره نمی‌دهد و بس جای تاسف دارد.

میر سلیم افزود: سرمایه‌هایی که در کشور بهره گرفته شده از بهره ورری لازم برخوردار نیستند، چرا به فکر افزایش آن در کارگاه‌های فعال نیستید؟ باید ضریب بهره وری را افزایش داد، یا این را هم می‌خواهید مشابه خارجی ایجاد کند؟

وی بیان کرد: هم اکنون گرد مرگ بر شهرک‌های صنعتی کشور نشسته و تعدادی هم که فعال هستند مشکلات فراوانی دارد و به عبارتی دیگر دست و پنجه نرم می‌کنند که از میدان خارج نشوند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این معضلات در شان جمهوری اسلامی نیست و به امید آنکه به مذاکرات دل ببندیم که تحریم‌ها برداشته شود راهی باز شده و نفت فروخته شود و از مبلغ آن سرمایه گذاری خارجی ایجاد شود به تولید برسیم، یک تصور اشتباه و انتخاب غلط اقتصادی بود و به لحاظ علمی می‌تواند مشمول نقد جدی باشد.

وی ابراز کرد: پس از برجام تعدادی سرمایه گذارخارجی به کشور آمدند و با این نگرش ورود پیدا کردند که در چند سال گذشته از بازار مصرف ایران غافل بودیم وکشورهای مانند چین و ترکیه تسخیر کرده‌اند و باید با آنان رقابت کرده و دوباره به جایگاه خود برسیم.

میرسلیم افزود: خنده دار نیست که پس از 16 سال در کشورمان ادعا کنیم خودروی ملی داریم و بعد در برابر پژو سرتسلیم فرود آوریم؟

وی بیان کرد: این چه بیانی است که خطاب به این ملت می‌گویید که ای مردم به یاد می‌آورید بر اثر تحریم‌ها شیر خشک پیدا نمی‌شد و تصور شیرخوارگاهی از این ملت غیور موجب شرمندگی است؟

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هنرتان تامین شیرخشک بوده است و حیف نیست با این مسائل اینگونه برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: 70 درصد کارگاه‌های کشور کشور تعطیل شده‌اند و همچنان این موضوع را تکذیب می‌کنید؟

میرسلیم افزود: دولت تدبیر به دولت تکذیب تبدیل شده و نمی‌خواهد مسائل را بشناسید و بداند ریشه بوجود آمده رکورد و بیکاری چه بوده است و اتخاذ راهکارهایی با وضع حال حاضر اقتصادی فرهنگی و اجتماعی کشور می‌تواند اثر گذار باشد، نه راهکارهای مربوط به دوران ریگان(رئیس جمهور اسبق آمریکا) باشد.

وی خاطر نشان کرد: :43 سال است که در خدمت دانشجویان هستم و با نیروهای دانشگاهی آشنایی دارم، 2بار یک درس را تکرار نکردم اما تکرار کردن خیانت به دانشجو است.

وی در پرسش و پاسخ دانشجویان نیز درارتباط با قرارداد کرسنت گفت: در این زمینه باید بدون تعارف شفاف سازی شود و این حق مردم است که از این موضوع اطلاع داشته باشند اما دولت این را اجرا نمی‌کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مدعی شد: متاسفانه این دولت از بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کرده و اگر سر کار بیاییم مسائلی را برای مردم افشا خواهم کرد.

وی در ادامه ادعای خود اضافه کرد: به مردم خواهم گفت که چگونه بیت‌المال را ابزار سیاسی خود قرار داده‌اند و در دوره قبل نیز از آن استفاده کرده و مرتکب خطا شده‌اند.

میرسلیم با اشاره به نقش دانشگاه در پیشبرد فعالیت‌های کشور افزود: دانشگاه پرورش دهنده نیروی مورد نیاز کشور است و باید به این موضوع توجه شود و این در حالی است دانشگاه به تولید مدرک در کشور تبدیل شده و صنعت هم کار خود را انجام می‌دهد و بین این 2 بخش ضعف وجود دارد.

وی ابراز کرد: من در دولت آینده‌ام اعتقاد دارم با اتکا به نیروی خلاق، دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه و نه با مراجعه ذلیلانه مشاوران خارجی می‌توان در برابر مشکلات فائق شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آزادی یعنی غل و زنجیرهایی که مانع آگاه شدن و ارتقای بشریت ومانع شکل گرفتن کرامت انسانی می‌شود، اعتقاد داریم و تا جایی مقدس است که حریم آزادی دیگران را ندرد.

وی بیان کرد:پنج برنامه پنج ساله در کشور سپری شده و برنامه ششم توسعه نیز تصویب قرار گرفته دردی که وجود دارد این است که برنامه وجود دارد، اما نمی‌توانیم آن را اجرا کنیم.

میر سلیم افزود: دولت می‌گوید، در حوزه محیط زیست دریاچه ارومیه را نجات داده‌ایم، این درحالی است هم این دریاچه و هور العظیم را خدا ( با بارندگی مناسب) آزاد کرد.

وی مدعی شد: دولت، قانون اساسی، اجرای سیاست‌های کلی سند تحول آموزش پرورش را قبول ندارد و از همه مهم تر سند 2030 یونسکو نیز موجب بی‌آبرویی شده و شرم آور است.

در این نشست دانشجویان پلاکاردهایی با مضمون' دولت دوستی، حمایت، حمایت:، مهندس میر سلیم، حمایت حمایت ،دولت شعار زدگی را نمی‌خواهیم را در دست داشتند.

کد خبر 370281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha