همشهری آنلاین: روحانی گفت: به آنهایی که می‌خواهند قدرت در انحصار یک گروه خاص باشد می‌گوییم که قدرت ایران به همه ملت تعلق دارد و ما حصر قدرت را نمی‌پذیریم.

روحانی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز (سه‌شنبه 26 ارديبهشت) در جمع هواداران خود در سالن 6 هزار نفری انقلاب زنجان با تأکید بر اینکه همه مردم آماده یک تصمیم بزرگ ملی هستیم، اظهار کرد: روز جمعه باید میان یکی از دو راه تصمیم بگیریم؛ یا به سمت قله برویم و پرچم ایران را به اهتزاز درآوریم یا خدای نکرده به سمت دره برویم و عزت خود را از دست دهیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم زنجان و ایران راه قله را انتخاب خواهند کرد خطاب به برخی رقبای خود خاطرنشان کرد: به جوانان اعتماد کنید و در روستاها به مردم دروغ نگویید؛ مردم را با اتوبوس جمع نکنید و در پادگان‌ها نهار چرب ندهید چرا که همه دنیا همین چند روز نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق و صداقت از سوی سایر کاندیداها گفت: مگر رهبر انقلاب نفرمودند که مرّ قانون را رعایت کنید؟؛ پس رعایت قانون کجا رفته است؟؛ مگر ایشان نفرمودند که حق‌الناس را رعایت کنید؟؛ پس حق‌الناس کجا رفته است؟

روحانی با انتقاد از برخی سیاست‌ها در صداوسیما اظهار کرد: همه کارمندان صداوسیما افراد خوبی هستند و خبرنگاران و تولیدکنندگان آن رسانه نیز زحمتکش هستند و ما آنها را دوست داریم. اما این رسانه گرفتار یک باند سیاسی شده است.

وی ادامه داد: من نمی‌خواهم از شورای نگهبان درخواست کنم که نظارت کنند اما از جوانان می‌خواهم که در این زمینه نظارت داشته باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از رفتار برخی رقبای خود گفت: اگر می‌خواهید به روحانی توهین کنید، چهار سال این کار را انجام دادید. باز هم توهین کنید اشکالی ندارد اما چرا به معلمان کشور توهین می‌کنید و به دروغ می‌گویید که در مدارس ما ضد عفت و حجاب به فرزندانمان درس داده می‌شود. پس شرم و خجالتتان کجا رفته است؟

روحانی ادامه داد: چرا به روستاییان شریف و زحمتکش و تولیدکننده ما به دروغ می‌گویید که به روحانی رأی ندهید چون یارانه شما قطع خواهد شد. این در حالی است که روحانی می‌گوید باید به جای اینکه پول گندم را به کشاورزان برزیلی بدهیم، باید پول آن به کشاورزان زنجانی برسد. ما با هم چهار سال پیش در عهد و پیمانی تصمیم گرفتیم که چهره واقعی ایران را به جهانیان معرفی کنیم. ما چهار سال قبل تصمیم گرفتیم که به جهانیان بگوییم مردم ایران اهل خشونت و افراط نیستند بلکه مردم صلح، برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز هستند. چهار سال پیش تصمیم گرفتیم که دروازه‌های کشور را نبندیم و در را به روی گردشگران خارجی باز کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم یک کشور عظیم و بزرگ 80 میلیونی را با نذر و صدقه اداره کنیم، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم بعد از این همه تجربه به چهار سال قبل بازگردیم. ما تصمیم گرفته‌ایم که مسیر تعالی و پیشرفت را ادامه دهیم و نمی‌خواهیم که ایران دوباره تحریم شود و درب‌های بانک‌ها را ببندیم و به جای آن درب‌های صرافی‌ها را باز کنیم. ما دیگر نمی‌خواهیم کشتی‌های بزرگ به جای بنادر ایران در بنادر کشورهای جنوبی پهلو بگیرند و کانتینرها را با 700 دلار اضافه‌تر و با لنج به بندرعباس بیاوریم. ما نمی‌خواهیم که بالای کشتی ایران پرچم فلان جزیره کوچک باشد بلکه می‌خواهیم بر روی کشتی‌های ما پرچم ایران برافراشته باشد.

رئیس دولت تدبیر و امید با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های ناتمام در سطح کشور گفت: ما می‌خواهیم که بازار دنیا را تصرف کنیم و نمی‌خواهیم که طرح‌های مختلف از جمله پتروشیمی زنجان از سال 85 نیمه‌کاره بماند. در این راستا تاکنون 3.6 میلیون یورو منابع مالی این پروژه را تأمین کرده‌ایم.

حسن روحانی در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه افتخار ما این است که کشورمان اسلامی و حسینی است، خطاب به برخی رقبای خود گفت: آیا حاضر شده‌اید که به خاطر انتخابات اخلاق و دینتان را بفروشید و ایران را آغشته به سیاه‌نمایی کنید؟؛ آیا به خاطر رأی می‌خواهید که محرومان و فقرای جامعه را تحقیر کنید؟

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: می‌گویند می‌خواهیم برای جوانان اشتغال درست کنیم؛ هشت سال کشور در دست شما بود و مدیران آن زمان در ستاد شما هستند؛ چقدر شغل ایجاد کردید؟؛ در آن هشت سال اشتغال 850 هزار زنان را از بین بردید و صد هزار اشتغال خالص نداشتید. این در حالی است که ما به دنبال اشتغال هستیم. برجام را برای اشتغال و سرمایه‌گذاری و فضای آرام و محیط زیست انجام دادیم.

وی در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات دولت یازدهم در خصوص دریاچه ارومیه اشاره و خاطر نشان کرد: اگر دولت یازدهم در خصوص دریاچه ارومیه اقدامی نکرده بود این دریاچه خشک شده بود و مردم با بحران طوفان نمک روبرو بودند؛ آقای صداوسیمایی که حاضر نیستید از دولت سخن بگویید، حداقل از دریاچه ارومیه سخن بگویید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت یازدهم برای توسعه زیرساخت‌ها و پهباندها تلاش بسیاری را انجام داده است، تاکید کرد: این خدمات در دولت دوازده بیشتر ادامه خواهد یافت و دولت پهن باندی را بوجود خواهد آورد که همه مردم بتوانند با موبایل خود یک صداوسیما باشند.

روحانی همچنین به برخی مخالفت‌ها با اقدامات دولت یازدهم در زمینه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در کشور اشاره و اظهار کرد: می‌گویند شبکه‌های ارتباطی بسته شود؛ چرا؟؛ آن‌ها می‌گویند اتوبان ها را ببندید چون مردم تصادف می‌کنند؛ در حالی که ما معتقدیم اتومبیل‌ها را باید اصلاح کرد و نباید برای تخلف یک نفر خیابان‌ها را بست.

وی با بیان اینکه دو موضوع همه افراد باید بدانند، خاطر نشان کرد: همه باید بدانند که صاحبان کشور ملت ایران هستند و با رای مردم‌ آن‌ها، تمام مسئولان کشور مشروعیت پیدا می‌کنند. دومین موضوعی که همه باید آن را بدانند اینست که باید به جوانان و دختران کشور اعتماد کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید خطاب به برخی مخالفان خود ادامه داد: آن‌ها بهتر از شما دین را قبول دارند؛ مکررا پشت تریبون‌ها نگویید آن‌ها بی‌دین هستند؛ بالای ۹۸ درصد جوانان ما به خدا و آخرت اعتقاد دارند.

روحانی همچنین با بیان اینکه چرا به جوانان و دختران ما توهین می‌کنید؟ اظهار کرد: شما پاسدار عفت در کشور شده‌اید؟ پاسدار عفت ما زنان ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه راه چاره و گشایش برای رسیدن به قله حضور پای صندوق‌های آرا است، از رای اولی‌ها، رای دومی‌ها، متولدین دهه هفتاد و همه مردم خواست با آنهایی که پای صندوق‌های رای حضور یابند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه روحانی خود را آماده کرده است تا آبرو و روح و جان و جسمش را فدای مردم کند، در پاسخ به طرح برخی مطالبات از سوی هواداران خود مبنی بر رفع حصر از تعدادی از کاندیداهای انتخابات سال ۸۸ تصریح کرد: من می‌دانم شما چه می‌گویید؛ شما می‌گویید که چرا کلیدت بعضی از درها را باز نکرده است؛ من از شما می‌خواهم که با رای‌تان به روحانی به او قدرت بازو بدهید.

روحانی گفت: من قبول دارم که قدرت ایران ناشی از اقتصاد، سیاسی و تلاش‌های نیروهای مسلح ما است اما قدرت واقعی متعلق به این جوانان عزیز است؛ اگر دشمنان ایران می‌ترسند٬ از این جوانان می‌ترسند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب و نظام اسلامی متعلق به جوانان است، اظهار کرد: من از بعضی‌ها می‌خواهم که اطراف خود و مسجد و شب احیای خود را نبینند؛ به خدا قسم که جوانان نیز اهل احیا و دعا هستند. چرا فقط خود را انقلابی و نظام را فقط متعلق به خود می‌دانید؟؛ این انقلاب و نظام اسلامی برای همه جوانان است.

روحانی همچنین با بیان اینکه «ما پای صندوق‌های رای می‌رویم تا حصر را بشکنیم»، خاطر نشان کرد: به آن‌هایی که می‌خواهند قدرت در انحصار یگ گروه خاص باشد، می‌گویم که قدرت ایران متعلق به همه ملت ایران است. ما حصر قدرت در کشور، حصر ایران و تحریم ایران را نمی‌پذیریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: زندگی مادی و معنوی و دین و آخرت ما با اراده و حضورمان در صحنه‌های اجتماعی، بویژه پای صندوق‌های رای روز ۲۹ اردیبشهت تحقق می‌یابد.

وی همچنین گفت: صدا و سیمایی که همه کارکنانش زحمت کش‌اند گرفتار یک باند سیاسی است؛ به جای شورای نگهبان از جوانان می خواهم نظارت کنید.

کد خبر 370273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha