دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

تحقیقات پلیس برای کشف راز قتل مرد میانسال پس از گذشت ۲۱ سال در حالی بی‌نتیجه مانده که خانواده مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی تهران درخواست دیه از بیت‌المال کرده‌اند.

٢٢ ارديبهشت سال٧٥ رهگذران هنگام عبور از خياباني در جنوب پايتخت با جسد مردي ميانسال در جوي آب روبه‌رو شدند و موضوع را به پليس اطلاع دادند. با حضور تيم تحقيق در محل مشخص شد كه او با ضربات چاقو به قتل رسيده و هويتش مشخص نيست. مأموران در جريان بررسي پرونده‌هاي مربوط به افراد ناپديد شده به عكس مردي رسيدند كه شبيه مقتول بود.

به اين ترتيب خانواده او شناسايي و مشخص شد كه وي مردي 50ساله بوده و در بازار كار مي‌كرده است. همسر او در تحقيقات گفت: شوهرم علاوه بر اينكه در بازار مشغول به‌كار بود، گاهي با خودروي پيكانش هم مسافركشي مي‌كرد. او صبح روز حادثه براي رفتن به محل كارش درحالي‌كه يك كيف سامسونت در دست داشت از خانه خارج شد اما ديگر برنگشت.

با اين اطلاعات تحقيقات ادامه يافت و مشخص شد كه خودروي پيكان مقتول به سرقت رفته است. اين نشان مي‌داد كه قاتل يا قاتلان با انگيزه سرقت سوار ماشين او شده و پس از جنايت، جسد قرباني را داخل جوي آب رها كرده و ماشين وي را دزديده‌اند. همين كافي بود تا مشخصات خودروي وي در اختيار تمام واحدهاي گشتي قرار بگيرد. 3روز بعد مأموران پليس، خودروي مقتول را در شهرري كشف كردند. به گفته شاهدان، 3مرد جوان سوار بر خودروي پيكان بودند كه در يكي از خيابان‌ها تصادف كرده و خودرو را رها و متواري شده بودند.

در بازرسي از خودروي مقتول كيف سامسونتي نيز كشف شد كه متعلق به مقتول بود. نخستين فرضيه‌اي كه مطرح شد اين بود كه 3مرد فراري به‌عنوان مسافر سوار خودروي مقتول شده و با ديدن كيف سامسونت وسوسه سرقت به جانشان افتاده و به همين دليل دست به جنايت زده‌اند.

به گفته خانواده قرباني داخل كيف پول آنچناني نبود و اين نشان مي‌داد كه دزدان رودست خورده‌اند و پس از تصادف نيز از ترس دستگير شدن خودرو را رها كرده و متواري شده‌اند. از همان زمان تحقيقات براي شناسايي 3مرد فراري شروع شد اما با گذشت 21سال از ماجرا هنوز هيچ رد و سرنخي از عاملان قتل به‌دست نيامده است. به همين‌خاطر صبح ديروز خانواده مقتول ‎با حضور در شعبه ششم بازپرسي دادسراي جنايي تهران تقاضاي پرداخت ديه از بيت‌المال را كردند. بازپرس محسن مديرروستا باتوجه به درخواست اولياي دم پرونده را به دادگاه كيفري استان تهران فرستاد.

کد خبر 370176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha