مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران با اعلام منتفی بودن بازگشت محل برپایی نمایشگاه به جایگاه‌های پیشین، گفت: به‌نظرم تا جایی تازه نساخته‌ایم، شهر آفتاب بهترین محل برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.

به گزارش همشهري، حسين صفري كه براي تشريح اقدام‌هاي كميته تحت مديريت خود و همكاري‌هاي شهرداري تهران در نمايشگاه كتاب تهران به جمع نمايندگان رسانه‌هاي گروهي آمده بود، از فعاليت سازمان‌هاي زيرمجموعه شهرداري ازجمله معاونت خدمات شهري، پسماند، زيباسازي، بهشت‌زهرا، ساماندهي مشاغل، تبليغات شهري و... تشكر كرد و گفت: وقتي اسم نمايشگاه كتاب روي پروژه شهر آفتاب آمد، شهرداري تهران نيروهايش را بسيج كرد، نهال كاشتند، بحث ترافيك را ويژه دنبال كردند و حدود 300تا 400نفر در حوزه نظافت مدام در حال كار بودند.

وي با اشاره به افزايش سهم اتوبوس‌ها در رفت‌وآمد به نمايشگاه كتاب امسال افزود: اينكه افزايش پاركينگ در فضاي شهر آفتاب داشتيم، يك دليل آن به‌خاطر فعاليت‌هاي معاونت عمران شهرداري بود كه بيابان‌هاي اطراف را آسفالت كردند. در حوزه مترو انصافا مسئولان پاي كار آمدند و فاصله بين قطارها را كم‌كردند، اتوبوسراني پاي كار نمايشگاه آمد به‌گونه‌اي كه اگر كسي بخواهد با اتوبوس به نمايشگاه بيايد، واقعا راحت است.

مدير كميته اجرايي و رفاهي سي‌امين نمايشگاه كتاب تهران با سپاس از بازسازي سالن‌ها و پرداخت خسارت‌ها در كمترين زمان ممكن پس از باران سيل‌آساي جمعه 15 ارديبهشت گفت: در مصلاي تهران هم مجموعه شهرداري تهران كنار ما بود و كارهاي مختلف را به آنها مي‌سپرديم. در مجموع شهرداري يكي از ارگان‌هايي است كه وجودش براي برگزاري نمايشگاه لازم است و ما هر آنچه از شهرداري خواستيم، در اختيارمان گذاشت. افت بسيار شديد آمار سرقت در فضاي نمايشگاه هم موردي بود كه امسال بسيار به چشم آمد.

روز گذشته، سخنگوي نمايشگاه كتاب تهران هم در جمع خبرنگاران آخرين آمار فروش اين دوره را اعلام كرد. به گفته همايون اميرزاده، در نمايشگاه سي‌ام نسبت به سال گذشته تا روز دهم آمار فروش 12درصد و تعداد تراكنش‌ها 8درصد افزايش يافت. به اين ترتيب، تا پايان ساعت كاري آخرين روز درآمد حاصل از فروش كتاب به بيش از 8ميليارد تومان فقط در دستگاه‌هاي كارتخوان مي‌رسد و با احتساب فروش نقدي و خارج از دستگاه، اين رقم حدود 12ميليارد تومان برآورد مي‌شود.

اميرمسعود شهرام‌نيا، قائم‌مقام سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ديگر مسئولي بود كه ظهر شنبه در آخرين روز نمايشگاه در شهر آفتاب نشست‌خبري برگزار كرد و از ويژگي‌هاي اين دوره گفت. وي نمره عملكرد نمايشگاه امسال را با وجود برخي كمبودها مطلوب و موفق ارزيابي كرد و بخش بين‌الملل را از موفق‌ترين بخش‌هاي دوره سي‌ام دانست؛ بخشي كه با حضور ايتاليا و استانبول به‌عنوان مهمانان ويژه برگزار شد و ميزبان نمايندگان كشورهاي ديگر هم بود. افزايش 15درصدي بازديدكنندگان نسبت به دوره گذشته هم آماري بود كه شهرام‌نيا ارائه داد و افزود: چون در نمايشگاه كتاب تهران بليت‌فروشي نمي‌شود، نمي‌توان آماري دقيق از جمعيت بازديدكننده ارائه داد.

  • توقف در نقطه آخر

در شرايطي كه روز گذشته شايعه شده بود امكان دارد ساعت بازديد از نمايشگاه كتاب در آخرين روز تمديد شود، مديران نمايشگاه سي‌ام از پايان كار آن در ساعت 20روز شنبه 23 ارديبهشت خبر دادند. ضمن اينكه ناشران از ساعت 8صبح امروز مي‌توانند نسبت به خارج كردن كتاب‌ها و وسايل خود از مجموعه شهر آفتاب اقدام كنند. سي‌امين نمايشگاه كتاب تهران كه 13 ارديبهشت با شعار «يك كتاب بيشتر بخوانيم» آغاز شده بود، پس از 10روز با معرفي غرفه‌هاي برگزيده به‌كار خود پايان داد.

کد خبر 369886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha