شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از اواخر روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت خبر داد.

باران

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با گذر امواج تراز میانی از روی کشور، در روز شنبه (۲۳ اردیبهشت)، در سواحل شمالی، نواحی مرکز، شرق، جنوب شرق، برخی نقاط جنوب و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت)، در نیمه شرقی کشوررخ خواهد داد همچنین از اواخر یکشنبه و روز دوشنبه موج بارشی دیگری مجددا شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه (۲۴ اردیبهشت)، کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد، با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که بیشینه و کمینه دمای این روز ۳۱ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود همچنین هوای تهران در روز دوشنبه (۲۵ اردیبهشت)، نیمه ابری، گاهی همراه وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۲ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی در دو روزآینده، بیانگر تداوم جریان‌های گرم و مرطوب همراه با گذر ناوه تراز میانی جو از نیمه شرقی کشور است که سبب بارش‌های رگباری همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در این مناطق خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در در بعدازظهر روز شنبه (۲۳ اردیبهشت)، رشد ابرهای جوششی در برخی نقاط با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال سمنان، جنوب غرب یزد، شرق و جنوب اصفهان، شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات زاگرس در کرمان و شمال شرق فارس همراه خواهد بود

به گفته وظیفه، در بعدازظهر و اوایل شب یکشنبه (۲۴ اردیبهشت) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط در مناطق کوهستانی مرکز و جنوب کرمان، نیمه شرقی یزد، خراسان جنوبی و شمال سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: تشکیل ابرهای جوششی موجب وزش تند باد موقت، باد شدید و خیزش گرد و خاک محلی و کاهش دید می شود همچنین در برخی نقاط یاد شده رگبار موقت باران می‌تواند موجب سیلابی شدن موقت مسیل‌ها به‌خصوص در مناطق کوهستانی و رودخانه‌های محلی شود. در مناطق کوهستانی احتمال بیشتری برای برخورد صاعقه وجود دارد. از این رو توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اقدام لازم به عمل آید.

کد خبر 369859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha