شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور چین وعده داده که از توافق اقلیمی پاریس دفاع می‌کند.

چین وعده داد از توافق پاریس دفاع می‌کند

به گزارش ایسنا، "شی جین پینگ" رییس جمهور چین وعده داده که از توافق آب و هوایی پاریس دفاع می‌کند. این توافق با هدف مقابله با گرمایش زمین و کاهش آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی بدست آمده‌ است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، "شی جین پینگ" در گفتگویی تلفنی با "امانوئل مکرون" رییس جمهور آینده فرانسه این قول را داده است. این در حالیست که "دونالد ترامپ" رییس جمهور آمریکا هنوز درباره خروج یا ابقاء کشورش در این توافق تصمیم نگرفته است.

خروج از توافق پاریس یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بوده که اقلیم‌شناسان را در مورد تبعات منفی خروج آمریکا از این توافق نگران کرده‌ است.

همچنین جلسه سه‌شنبه کاخ سفید که قرار بود برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع تشکیل شود، برگزار نشد و گزارش‌هایی درباره اختلاف‌نظر میان مشاوران ارشد ترامپ در این زمینه منتشر شده است. این دومین بار است که این جلسه لغو می‌شود و هیچ تاریخی برای برگزاری مجدد آن اعلام نشده است.

چین و آمریکا در دوره ریاست جمهوری "باراک اوباما" چندین بیانیه مشترک درباره گرمایش زمین منتشر و حتی پایبندی خود را به توافق پاریس اعلام کردند.

باراک اوباما همچنین روز سه‌شنبه در کنفرانسی در میلان ایتالیا با بیان این که آمریکا و چین باید در مقابله با گرمایش زمین پیشگام باشند، نسبت به این که بخش خصوصی، آینده را از آنِ انرژی پاک می‌داند ابراز امیدواری کرد و گفت: در بخش انرژی این مسائل حل شده اما به دلیل بحث‌های جاری در دولت فعلی، احتمال دارد گام‎های بعدی کندتر برداشته شود.

اظهارات تازه سران آمریکا، چین و فرانسه همزمان با اجلاس شهر بن آلمان برای مذاکره درباره اجرایی کردن توافق پاریس صورت گرفته است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، توافق پاریس به دنبال محدود کردن افزایش دمای زمین به دو درجه سانتی‌گراد است. همچنین به دنبال آن است که برای کاهش سیل و خشکسالی تمرکز اقتصاد جهانی بر سوخت‌های فسیلی را تغییر دهد. تقریبا ۲۰۰ کشور جهان از این توافق حمایت کرده‌اند.

کد خبر 369819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha