مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

در روزهایی که هیچ‌یک از نامزدهای انتخابات موضع روشنی درباره وضعیت نظام درمانی کشور نگرفتند، مجلس نیز به تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت و سازمان غذاودارو رأی مثبت نداد.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهري، منتقدان نحوه اجراي طرح تحول سلامت كه تلاش كرده بودند در 3محور اصلي، تحقيق و تفحصي را آماده كرده و از طريق مجلس به سرانجام برسانند، نتوانستند از سد صحن علني مجلس بگذرند. در واقع كميسيون بهداشت مجلس كه روابط نزديكي با وزارت بهداشت نيز دارد، موفق‌تر عمل كرد و مانع تحقيق و تفحص از طرح تحول سلامت شد.

روز چهارشنبه گذشته، بهارستان‌نشينان با 114رأي موافق، 66رأي مخالف و 7رأي ممتنع از مجموع 213نماينده حاضر با گزارش كميسيون بهداشت و درمان درباره رد درخواست تحقيق و تفحص از نحوه اختصاص و توزيع منابع در طرح تحول سلامت، عملكرد سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و بررسي نحوه اجراي طرح نظام سلامت موافقت كردند.

محمدنعيم اميني‌فرد، سخنگوي كميسيون بهداشت مجلس در اين‌باره به همشهري گفت: پس از ارجاع 3 درخواست تحقيق و تفحص از سوي هيأت رئيسه مجلس در طول يك‌ماه به كميسيون بهداشت و درمان با موضوعات مشترك، با توجه به‌نظر رئيس مجلس شوراي اسلامي مبني بر تجميع 3 موضوع مورد درخواست اين 3 تحقيق و تفحص تجميع شد. وي افزود: پس از بررسي‌هاي لازم در كميسيون بهداشت، گزارشي آماده شد كه در آن گفتيم نيازي به تحقيق و تفحص وجود ندارد.

سخنگوي كميسيون بهداشت اجراي اين طرح را شامل حدود 10ميليون نفر دانست و تصريح كرد: هرچند كه طرح تحول سلامت داراي مشكلاتي است كه منكر آن نيستيم، اما بايد زيرساخت‌ها را براي رفع اين مشكلات فراهم كرد. ضمن اينكه بايد تأكيد كرد با اجراي اين طرح پرداخت مردم از جيب كاهش پيدا كرد و دارو و تجهيزات پزشكي به شكل مناسب‌تري در اختيار مردم قرار گرفت.

در سوي مقابل، نادر قاضي‌پور كه يكي از نمايندگان منتقد وزارت بهداشت است، با انتقاد از رفتار كميسيون بهداشت گفته كه نمايندگان تحقيق و تفحص‌كننده تقاضاي اعمال ماده236 آيين‌نامه داخلي مجلس براي پيگيري موضوع را مطرح كردند كه اين موضوع نيز مورد موافقت كميسيون قرار نگرفت. اين موضوع نشان مي‌دهد كه برخي اقدامات از خارج از مجلس بر روند بررسي تحقيق و تفحص‌ها تأثير گذاشته است.

کد خبر 369775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha