سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو تیم خوزستانی بسکتبال، مرحله نیمه نهایی لیگ را پرقدرت شروع کردند و یک بر صفر از حریفان خود پیش افتادند.

Basketball

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال از ساعت ۱۶ روز دوشنبه (18 ارديبهشت) در خوزستان شروع شد. پتروشیمی بندرامام مدافع عنوان قهرمانی، میزبان شهرداری اراک و تیم نفت آبادان نایب قهرمان فصل گذشته، میزبان دانشگاه آزاد بود. هر دو تیم میزبان در نیمه اول مسابقات نیمه نهایی با قدرت شروع کردند و شروع پتروشیمی طوفانی بود. پتروشیمی با اختلاف زیاد و نفت با نتیجه‌ای نزدیک بازی را به پایان بردند.

آرن داودی، حامد آفاق، فیلیپ ویدنف، کوئنتین هاسلی و اصغر کاردوست ترکیب ابتدایی اراک را مقابل پتروشیمی تشکیل می‌دادند و بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، جیمز وایت، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی هم در ترکیب شروع‌کننده پتروشیمی به زمین آمدند.

پتروشیمی کوارتر اول را ۳۰ بر ۱۵ برد و تا پایان نیمه به نتیجه ۵۱ بر ۳۱ رسید.

بازی در کوارتر سوم نسبت به کوارترهای قبلی کم‌امتیاز بود و پتروشیمی کوارتر سوم را ۱۸ بر ۱۳ برد.

در حالی که پتروشیمی به ۸۰ امتیاز رسیده بود، اراکی‌ها بعد از ۳۵ دقیقه به ۵۰ امتیاز رسیدند. هر دو تیم با توجه به مشخص بودن نتیجه، در کوارتر چهارم با ترکیب ذخیره خود ادامه دادند تا انرژی بازیکنان اصلی برای مسابقه بعدي ذخیره شود. پتروشیمی با برد ۲۲ بر ۱۴ در کوارتر پایانی در نهایت با نتیجه ۹۱ بر ۵۸ به برتری رسید و در سری مسابقات نیمه نهایی، یک بر صفر پیش افتاد.

تیم نفت هم در سالن آبادان، کوارتر اول را با نتیجه ۲۴ بر ۱۴ مقابل دانشگاه آزاد شروع کرد. پرکینز، فرید اصلانی، سعید داورپناه، محمد حسن‌زاده و میثم میرزایی در ترکیب اولیه نفت بودند و از رایان ریچاردز در شروع مسابقه خبری نبود. ریچاردز چند روز قبل از تیم نفت جدا شده بود که مشخص شد، موریرا بازیکن خارجی جدید تیم از نظر پزشکی تایید نشده است. نفتی‌ها که فرصتی برای تعویض دوباره بازیکن خارجی نداشتند، بار دیگر ریچاردز را راضی به بازگشت کردند و این بازیکن در ادامه نیمه اول به زمین آمد.

علی باهران، دومینیک جونز، بنی کوچویی، محمد یوسف وند و اوجیلوی هم ترکیب ابتدایی دانشگاه را تشکیل می‌دادند و در کوارتر دوم بازی بهتری مقابل نفت انجام دادند. البته نفت این کوارتر را هم ۱۸ بر ۱۷ برد؛ اما با برتری ۴۲ بر ۳۱ در پایان نیمه به رختکن رفت. دانشگاه آزاد ۲۸ امتیاز تا شش ثانیه پایانی به دست آورده بود که با ۳ امتیازی اله‌وردی به ۳۱ امتیاز رسید.

تیم تهرانی در نیمه دوم بازگشت خوبی داشت و به دو امتیازی نفت هم در دو دقیقه آخر رسید. نفت با وجود نزدیک شدنِ نتیجه از خطر باخت گریخت و ۸۰ بر ۷۴ در مسابقه اول نیمه نهایی پیروز شد. نفت هم مانند پتروشیمی با نتیجه یک بر صفر در سری ديدارهاي نیمه نهایی از مهمان خود پیش افتاد.

مسابقات دومِ نیمه نهایی از ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود.

 

کد خبر 369455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha