دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام محمدحسن روحانی: شناخت مربیان تیم ملی نسبت به بازیکنان اصلح، گزینش و دعوت از آنها برای نقش‌آفرینی در تیم ملی از اهداف برگزاری مسابقات باشگاهی به شمار می‌رود.

مناظره

بنابراين هواداران آبي و قرمز در اوج هيجانات و كري‌خواني‌هاي ناشي از مسابقه شهرآورد، نبايد اين نكته را فراموش كنند كه همگي در يك جبهه قرار دارند و غرض از اين رقابت‌ها، موفقيت تيم ملي در عرصه بين‌المللي است. همچنين مربي منصف آماده‌ترين بازيكنان را انتخاب مي‌كند و نسبت به رنگ لباس آنها بي‌توجه است. برگزاري مناظره و رقابت ميان نامزدهاي انتخاباتي بهانه‌اي است تا مردم با شناسايي و انتخاب نامزد اصلح گام بلندي را در راستاي اعتلاي ايران اسلامي بردارند. با اين منطق همه ما با هر گرايش و سليقه سياسي‌اي در يك جبهه قرار داريم و در پي سربلندي ميهن عزيزمان هستيم.

همچنين بايد در اين بگومگوهاي سياسي با برنامه و راهكارهاي نامزدهاي انتخاباتي براي حل مشكلات اقتصادي، اجتماعي و سياسي آشنا شويم و به تشخيص خود به بهترين برنامه رأي دهيم. لذا پروردگار در قرآن كريم، خردمندان را اينطور توصيف مي‌كند: «بندگانم را بشارت ده! آنهايي كه به‌نظرات گوناگون گوش فرامي‌دهند و از بهترين آنها تبعيت مي‌كنند؛ سوره زمر آيات۱۷ و ۱۸» متأسفانه بعضي از ما بردبار نيستيم و تحمل‌ شنيدن انتقاد از حزب و نامزد محبوب خود را نداريم و فورا عصباني مي‌شويم، درحالي‌كه مولاعلي عليه‌السلام مي‌فرمايند: تواناترينِ مردم در تشخيص صحيح، كساني هستند كه خشمگين نمي‌شوند. يكي ديگر از عيوب ما در راه تشخيص اصلح، خارج شدن از مسير انصاف است.عدم‌رعايت انصاف گاهي از تعصبي است كه انسان به‌خود و يا به شخص ديگر دارد.

همانطور كه تعصب نسبت به شخصي باعث مي‌شود تا چشم بر عيوب او ببنديم، همچنين موجب مي‌شود محاسن رقيب او را نبينيم و هر دو حالت خروج از انصاف است.رعايت انصاف زمينه‌ساز اجراي عدالت است و عدالت از انصاف برمي‌خيزد. اين چقدر زيباست كه بزرگان دين ما خواستن انصاف از ديگران را بي‌انصافي دانسته‌اند؛ يعني منصف كسي است كه خود انصاف داشته باشد و رعايت آن را از خود آغاز كند.حضرت علي(ع) پيرامون همين موضوع مي‌فرمايند: از انصاف انسان است كه حق را زماني كه آشكار مي‌شود، بپذيرد؛ درواقع انسان منصف با عينك تعصب نسبت به شخص يا حزب خاصي پاي مناظره نمي‌نشيند بلكه حق را از زبان هر كس، ولو نامزد رقيبش، مي‌پذيرد.

کد خبر 369274

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha