همشهری آنلاین: رسوایی فعالیت راست‌گرایان افراطی در ارتش آلمان در حال بالاگرفتن است و اورسولا فان در لاین وزیر دفاع آلمان در همین ارتباط تحت فشار قرار گرفته است.

 بالا گرفتن رسوایی فعالیت راست‌گرایان افراطی در ارتش آلمان

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، بازرسان دریک پادگان دیگر در جنوب آلمان به اتاقی برخورده‌اند که با نشان‌های مربوط به 'ورماخت'، ارتش آلمان نازی، مزین شده بود. به ‌نظر می‌رسد ماجرای 'فرانکو آ.' افسر جوان ارتش آلمان که به تازگی به اتهام داشتن گرایش‌های نژادپرستانه بازداشت شده، نوک کوه یخ ماجرای وجود گرایش‌های خطرناک و راستگرایانه در ارتش آلمان باشد.

گزارش‌هایی که ازنتایج تحقیقات در باره پرونده 'فرانکو آ.' در رسانه‌های آلمان منتشر شده نشان می‌دهند که این افسر 28 ساله ارتش آلمان احتمالا از سال‌ها قبل فعالیت افراطی راستگرایانه داشته است. به عنوان نمونه روزنامه 'بیلد' نوشته است، در سال 2012 در محل اقامت او در پایگاه ارتش آلمان در 'ایلکیرش'، سربازان یک صلیب شکسته (نشان رسمی حزب نازی) در اندازه 4 متر بر روی کف زمین نقاشی کرده بودند.

بنابراین گزارش که وزارت دفاع آلمان نیز آن‌ها را تایید کرده است، دلیل کشیدن آرم حزب نازی‌ها در پادگان 'ایلکیرش'، بازی باشگاه بایرن مونیخ آلمان و باشگاه فوتبال فرانسوی 'لیل' در چارچوب لیگ قهرمانان بوده است. این موضوع به سرعت به مسئولان پادگان و وزارت دفاع و سرویس ضداطلاعات ارتش گزارش داده شده بود.

به گفته وزارت دفاع آلمان در آن زمان 20 سرباز بازجویی و سه تن از آنها جریمه و از ارتش آلمان اخراج شدند. در زمان وقوع این حادثه 'فرانکو آ.' هنوز در پادگان 'ایلکیرش' نبوده است. او در فوریه 2016به گردان 291 این پادگان منتقل شد.

هفته‌نامه 'اشپیگل' نوشته است بازرسان در پادگان 'فورستنبرگ' در شهر 'دوناوشینگن' واقع در جنوب آلمان نیز یک سالن سخنرانی پیدا کرده‌اند که با علائم نازی‌ها تزیین شده بود. این پادگان روز پنجشنبه 4 مه (14 اردیبهشت) بازرسی شده بود. علاوه بر سالن سخنرانی، در ویترینی در مقابل غذاخوری پادگان، کلاه‌خودهای ارتش نازی‌ها به نمایش گذاشته شده بود.

این گزارش می‌گوید بازرسان بلافاصله تصاویری از مشاهدات خود از پادگان 'فورستنبرگ' را به وزارت دفاع آلمان در برلین فرستادند. اورسولا فان ‌درلاین، وزیر دفاع آلمان، در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات درباره تحقیقات مربوط به فعالیت راستگرایان افراطی در ارتش آلمان است. وزیر دفاع آلمان در حال حاضر به دلیل ماجرای 'فرانکو آ.' به شدت زیر فشار است.

کد خبر 369242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha