شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

مجموعه‌ای از تازه‌ترین نقاشی‌های هادی فراهانی، هنرمند ایرانی مقیم کانادا پس از ۲۵ سال از عصر جمعه نیمه اردیبهشت در نگارخانه گلستان روی دیوار رفت.

نقاشی

به گزارش همشهري، فراهاني كه آثارش را سال ۶۷ در موزه هنرهاي معاصر تهران و سال‌هاي ۷۱ و ۷۲ در نگارخانه گلستان به تماشا گذاشته بود، پس از حدود ربع قرن بار ديگر با تازه‌ترين نقاشي‌هاي خود به گلستان آمده است. «صورتش بيرون و معني‌ا‌ش اندرون» نام اين نمايشگاه و برگرفته از مصرعي از مثنوي مولاناست.

او مي‌گويد: موضوع نخستين نمايشگاه من در موزه هنرهاي معاصر تهران و بعد در گلستان تركيب شخصيت‌هاي برگرفته از نقاشي‌هاي مينياتور ايراني با عناصر دنياي مدرن و چالش‌هاي حاصل از اين همنشيني بود. در نمايشگاه بعدي نوبت به پهلوان زورخانه رسيد كه با تضادهاي دنياي مدرن دست و پنجه نرم كند. نمايشگاه تازه هم در واقع ادامه همان موضوع است اما اين بار با استفاده از اشعار مثنوي؛ شخصيت‌هاي قاجاري و تلفيق آنها با نمادهاي مدرن پزشكي و علم آناتومي و كالبدشناسي.

فراهاني كه تا سال ۷۲ در فضاي هنري و مطبوعاتي ايران حضوري فعالانه داشت، مدتي بعد راهي كانادا شد و فعاليت‌هاي خود را در سطح گسترده‌تر ادامه داد. طراحي‌هاي اين هنرمند در سال‌هاي دور از ايران در رسانه‌هاي معتبر چون نيويورك‌تايمز، وال استريت ژورنال، لس‌آنجلس‌تايمز، اينترنشنال هرالد‌تريبيون و... به چاپ رسيده و در رقابت‌هاي جهاني جوايز متعددي دريافت كرده است.

آخرين حضور فراهاني در صحنه هنري ايران نمايش مجموعه‌اي از طراحي‌ها و تصويرسازي‌هاي او در نشريات بين‌المللي بود كه سال ۸۷ ابتدا در خانه هنرمندان ايران و سپس در نگارخانه نقش‌خانه اصفهان، موزه هنرهاي معاصر اصفهان و مركز فرهنگي هنري شهر بروجرد برگزار شد. نگارخانه گلستان از 15تا 20ارديبهشت ميزبان نقاشي‌هاي فراهاني است.

کد خبر 368992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha