همشهری آنلاین: چاپ ششم شرح کامل فیه ما فیه به قلم استاد کریم زمانی، مثنوی پژوه و مولوی شناس، از سوی انتشارات معین منتشر شد.

 فیه مافیه به قلم استاد کریم زمانى منتشر شد

به گزارش كانال رسمي استاد كريم زماني، فيه مافيه كتابى است به نثر از مولانا جلال الدين محمد بلخى رومى، شامل موضوعات عرفانى، اخلاقى، اجتماعى، سياسى، تربيتى و تاريخى.

فيه ما فيه در لفظ يعنى: در آن است، آنچه كه شايسته است در آن باشد. اين كتاب در فهم دقيق‌تر موضوعات مثنوى نقشى بارز دارد.

بخشي از کتاب فیه مافیه:

مولانا مى فرمايد: اگر کسی از دیگری به نیکی یاد کند، آن خیر و نیکی، به وی باز می گردد. این بدان مانَد که کسى اطراف خانهٔ خود گلزار برپا کند. پس هر بار نظر كند، گل و گلزار بيند، و دائماً در بهشت باشد. و چون بدِ يكى گفت، آن كس در نظر او مبغوض شد و چون از او یاد کند و خيال او پيش آيد، چنان است كه مار يا كژدم يا خار و خاشاك در نظر او آيد! پس اکنون که می توانی در باغ و گلزار باشى ، چرا در ميان خارستان و مارستان مى گَردى ؟! همه را دوست بدار تا هميشه در گُلزار و گلستان باشى.

چاپ اول کتاب فيه مافيه در سال 90 منتشر شد كه طی 5 سال گذشته 6 نوبت چاپ را پشت سر گذاشته است. اين كتاب از سوي  انتشارات معین در 662 صفحه با قیمت 30 هزار تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان مي‌توانند مطالب استاد كريم زماني پژوهش گر و مولوي شناس را از طريق آدرس كانال  https://t.me/SunofMawlana دنبال كنند.

کد خبر 368922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha