مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: "خانه امید اتیسم" ایران با حضور مسئولان وزارت بهداشت و چهره‌های هنری، ورزشکاران و خانواده‌های دارای فرزند اتیسم افتتاح شد.

به گزارش مهر، در این مراسم علاوه بر اعضای هیات امنای انجمن اتیسم ایران و مدیر کل سازمانهای مردم نهاد سلامت، سیدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت نیز حضور داشت.

خسروتاج عضو هیات امنای انجمن اتیسم ایران در این مراسم از همه افراد خواست که حمایتی پایدار از مجموعه داشته باشند تا انجمن اتیسم ایران بتواند به تمامی اهداف کوتاه و بلند مدت خود برسد.

وی افزود: هدف از افتتاح خانه امید اتیسم ایران، اطلاع رسانی، افزایش دانش و آگاهی جامعه، ظرفیت سازی جامعه و توانمندسازی خانواده های دارای فرزند اتیسم و راه اندازی مرکز جامع اتیسم است.

هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت و درمان نیز گفت: باید پذیرفت که در زمینه سلامت اگر مشارکت مردم نباشد با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم بود و این مشارکت جز با حضور سازمانهای مردم نهاد ممکن نخواهد بود. انجمن اتیسم ایران با فعالیتی گسترده خود که امروز با افتتاح شعبات آن در شهرستانها کاملا ملموس است، به سازمانی اثرگذار در حوزه سلامت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در مناظره ریاست جمهوری در روز جمعه، اگر چه مبحث اجتماعی بود، ۲ موضوع مهم مغفول ماند و در موضوع سلامت وتشکل ها و نهادهای غیردولتی.

ایازی اضافه کرد: پرداختن به مساله بهداشت از سوی دست اندرکاران برگزاری مناظره شاید به دلیل کارهای مهم و زیربنایی باشد که در این دوره در زمینه سلامت مردم انجام گرفته و تحول اساسی ایجاد شده است.

مراسم افتتاح خانه اتیسم با سخنان اشکان خطیبی هنرمند سینما و موسیقی ادامه یافت که وی با توضیحی مختصر از روند تشکیل کمپین و فواید و مشکلات آن گفت: وقتی که کمپین را تشکیل دادیم این روز را می دیدم که همه در ساختمان انجمن هستیم و از اتیسم میگوییم. حتما آن روز هم فرا می رسد که اتیسم با حمایت همه، مشکلات خود را پشت سر گذاشته است.

سپس دو تن از والدینی که دارای فرزند اتیسم هستند پشت تریبون قرار گرفتند و از نقش انجمن در نگاه جامعه به طیف اتیسم گفتند و لزوم بیشتر مشارکت نهادها، سازمانها و عموم مردم را در شناخت و حل مشکلات اتیسم خواستار شدند.

کد خبر 368863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha