یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

مجید مجیدی - کارگردان مشهور ایرانی - فیلم هندی می‌سازد

بعد از آنکه محسن مخملباف فیلم «فریاد مورچه‌ها» را در این کشور ساخت و محمدرضا اعلامی ‌هم از بازی آمیتاب باچان در فیلمش خبر داد، این‌بار نوبت مجید مجیدی است که فیلمی‌ با حضور بازیگران هندی بسازد. او درباره سوژه جدیدش می‌گوید: «تنها می‌توانم بگویم تمام لوکیشن‌ها در هند است و در تولید آن عوامل ایرانی و هندی مشارکت خواهند کرد؛ ضمن اینکه تمام بازیگران هندی هستند. احساس می‌کنم چنین پروژه‌هایی به افزایش تولید مشترک ایرانی و هندی می‌انجامد و فیلمسازان مستعد ایرانی را برای رسیدن به جلب مخاطب گسترده‌تر تشویق می‌کند».

فیلم هندی مجیدی فعلا «کشمیر شناور» نام دارد. آخرین فیلم سینماگر سرشناس ایرانی «آواز گنجشک‌ها»ست که در مراحل فنی به سر می‌برد و احتمالا نخستین نمایش آن در جشنواره بیست و ششم فیلم فجر خواهد بود. در این فیلم، حسین محجوب تنها بازیگر حرفه‌ای است و سایر بازیگران ناشناس هستند.

رامبد جوان؛ جیم کری از نوع ایرانی

در دهه 70، سینمای کمدی در اختیار 2 چهره بود؛ اکبر عبدی و علیرضا خمسه. هر فیلمی که قرار بود قصه طنزی داشته باشد از این دو چهره استفاده می‌کرد؛ دورانی که هنوز طنزهای 90 شبی مردم را سرگرم نمی‌کرد و تنها سینما بود که کمدی‌های جذاب را نمایش می‌داد. همان وقت‌ها بود که گروه بیژن بیرنگ و مسعود رسام،‌ بعد از موفقیت سریال «همسران»، مجموعه «خانه سبز» را آماده کردند؛ سریالی که این‌بار بازیگری مانند خسرو شکیبایی داشت و همه را تحت‌تاثیر خودش قرار می‌داد. اما چند قسمت که از نمایش «خانه سبز» گذشت، چهره پسر جوانی که بازیگوشانه از این طرف به آن طرف اتاق می‌پرید، همه را جذب کرد.

«فرید» خانه سبز در نهایت سادگی، پر از شوخی و انرژی بود. آن‌وقت بود که نام رامبد جوان آرام آرام در بین مردم پیچید؛ بازیگری که می‌گفتند حرکاتش شبیه کمدین مشهور، جیم کری است و انعطاف بدنش و خنده‌های هیجانی‌اش مانند اوست.  بازی رامبد جوان «خانه سبز» که در حال تکرار شدن است، در یاد همه ماند.  آن زمان او گهگاه در برنامه‌های تلویزیونی هم حاضر می‌شد و به عنوان مجری، رنگ از چهره میهمانان بیش از حد اتو کشیده می‌پراند و ‌آن‌قدر شوخی می‌کرد و سر به سر آنها می‌گذاشت که میهمان روحیه‌اش را می‌باخت.

کد خبر 36885

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز