مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

رضا ظریفی: ‌جوانکی بسته‌ای کاغذی که مربوط به تبلیغ یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری است را در دست گرفته و در طول مسیر پیاده‌رو به هر تابلو و دیواری که می‌رسد، برگه‌ای را می‌چسباند.

شهر

نتيجه اين اقدام وي، نصب چند كاغذ تبليغاتي روي ديوار منازل و تابلوي كوچه، خيابان و نمادهاي شهري است.تا روز برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي شهرها و روستاها مدت زيادي باقي نمانده است. در روزهايي كه هستيم، تبليغات نامزدها نيز شروع شده و غيراز فيلم‌ها و برنامه‌هاي تبليغاتي نامزدهاي رياست‌جمهوري كه رسانه ملي پخش مي‌كند، حجم عظيم تبليغات كاغذي و پوستري به روال تمام انتخابات‌هاي گذشته در سطح شهر پراكنده خواهد شد.

حجم انبوه تبليغات كاغذي كه در شكل پوستر و تراكت در شهرهاي بزرگ و كوچك كشور توزيع مي‌شود هميشه در چنين ايامي تبديل به يكي از معضلات اصلي مي‌شود. زشت شدن چهره شهر و پخش شدن برگه‌هاي كاغذي در سطح معابر موجب مي‌شود تا هزينه‌هاي چند برابر روزهاي عادي براي پاكيزگي خيابان‌ها از جيب مردم شهر پرداخت شود. از سوي ديگر نصب چنين تراكت‌ها و اعلاميه‌هايي روي تابلوهايي كه وظيفه اطلاع‌رساني به شهروندان درباره مسيرهاي ترافيكي و غيره را برعهده دارند دردسرهايي براي مردم به‌وجود مي‌آورد.

اين در حالي است كه در پايتخت بيش از 2هزار سازه ‌ براي تبليغات رياست‌جمهوري آماده و در معابر شهري نصب شده‌اند.اما نكته ديگر در استفاده انبوه از كاغذ براي تبليغات نامزدها، از دست دادن رأي شهروندان و هموطناني است كه محيط‌زيست برايشان اهميت دارد. توليد كاغذ به‌طور مستقيم بر نابودي جنگل‌ها و تخريب منابع طبيعي تأثير دارد.

اين در حالي است كه در ماه‌هاي اخير پويش‌هاي مردمي براي استفاده نكردن از كيسه‌هاي پلاستيكي يا نگرفتن رسيد بانكي براي استفاده كمتر از كاغذ و تخريب محيط‌زيست مورد توجه قرار گرفته است. در چنين شرايطي كه جامعه نيز اقدامات ضد‌محيط‌زيستي را بر نمي‌تابد به‌نظر مي‌رسد ‌ نامزدهاي انتخابات پيش‌رو بايد در شيوه‌هاي تبليغاتي خود تجديد نظر كرده يا حداقل درصورت اصرار بر استفاده از روش‌هاي قديمي تبليغات كاغذي، مراقب المان‌هاي شهري و حفظ پاكيزگي شهر باشند.

کد خبر 368671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha