همشهری آنلاین: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی المهدی واقع در مجتمع بیمارستانی خورشید افتتاح شد.

افتتاح بیمارستان

به گزارش ایسنا، عملیات ساخت این بیمارستان از سال 83 و به همت خیر، خانم خویی همسر مرحوم ساوج در زمینی با زیربنای 11 هزار متر مربع آغاز شد، اما پیشرفت فیزیکی این پروژه از سال 83 تا 93 حدود 15 درصد و از سال 92 تا سال گذشته، 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و آماده بهره‌برداری شد.

برای ساخت و تجهیز این بیمارستان 50 میلیارد تومان هزینه شده که 30 میلیارد تومان برای ساخت (50 درصد از سوی خیر و 50 درصد از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) و 20 میلیارد تومان نیز برای تجهیز آن هزینه شده است.

با بهره‌برداری از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی المهدی، 150 تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت مجتمع بیمارستانی خورشید اصفهان اضافه شد. این بیمارستان در چهار طبقه احداث شده و دارای بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه جراحی قلب باز، مراقبت‌های ویژه، قلب، جراحی قلب، گوارش، ریه، دیالیز، اورژانس، آنژیوگرافی، آندوسکوپی، آزمایشگاه، ماموگرافی سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن است.

  • بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان

همچنین طرح توسعه بیمارستان آیت‌الله کاشانی در مساحت 8200 متر مربع، به بهره‌برداری رسید. مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی که یکی از مراکز مهم ترومای استان اصفهان است، قدمتی حدود شش دهه دارد و در طرح تحول سلامت، 70 درصد از فضای آن بهسازی و نوسازی شده است.

بر اساس این گزارش این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد تومان در چهار طبقه، ساخته و تجهیز شده است. طرح توسعه این بیمارستان شامل بخش‌های اورژانس جدید، پاراکلینیک، تصویربرداری پیشرفته و ام آر آی و 10 اتاق عمل جدید است.

بنابر اعلام وبدا،‌ با بهره‌برداری از این طرح‌های توسعه‌ای، از نظر مساحت 8400 متر مربع و در مجموع 80 تخت جدید به ظرفیت بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان اضافه شد.

کد خبر 368364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha