زن جوان که به اتهام قتل عمدی شوهرش در دادگاه کیفری محاکمه و از این اتهام تبرئه شده بود با نقض حکم در دیوان‌عالی کشور باید بار دیگر محاکمه شود.

متهم

وي متهم است در جريان درگيري بر سر گوشي تلفن همراه، شوهرش را به قتل رسانده است.اين زن 23ساله متهم است شامگاه 5تيرماه سال 94در خانه‌شان واقع در خيابان سبلان با شوهر 26ساله‌اش درگير شده و با ضربه چاقو وي را به قتل رسانده‌ است. يكي از همسايه‌ها كه جسد مقتول را در راهروي ساختمان ديده بود با پليس تماس گرفت و با حضور مأموران در محل تحقيقات آغاز شد. زن جوان در تحقيقات مقدماتي به قتل شوهرش اعتراف كرد و گفت: شوهرم وقتي به خانه مي‌آمد مدام سرش توي گوشي تلفن همراهش بود و كمتر براي من وقت مي‌گذاشت.

اين رفتارش باعث شده بود كه به او مشكوك شوم چرا كه تقريبا وقتي در خانه بود همه وقتش را در تلگرام و وايبر مي‌گذراند. وي درباره شب حادثه گفت: شب حادثه از او خواستم گوشي‌اش را براي چند لحظه به من بدهد اما قبول نكرد. همين موضوع باعث جر و بحث بين ما شد و در ادامه كار به درگيري كشيد. او به طرفم حمله كرد و بعد از اينكه من را كتك زد مي‌خواست از خانه بيرون برود. من هم چاقويي از آشپزخانه برداشتم و به سمت او پرتاب كردم. از شانس بدم همان موقع شوهرم به طرف من برگشت و چاقو به سينه‌اش برخورد كرد.

با تكميل تحقيقات اين زن در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه شد. او در دادگاه گفت كه ناخواسته باعث مرگ شوهرش شده و از اولياي دم خواست به‌خاطر فرزند يكساله‌اش او را ببخشند. در پايان اين جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با تبرئه زن جوان از اتهام قتل عمدي، اين قتل را شبه‌عمد تشخيص دادند و وي را به تحمل 3سال حبس و پرداخت ديه محكوم كردند. اين رأي اما با اعتراض اولياي دم مواجه و پرونده به شعبه 32ديوان‌عالي كشور فرستاده شد.

در اين مرحله قضات ديوان به بررسي دقيق محتويات پرونده پرداختند و با اين استدلال كه زن جوان چاقو را به‌طور عمدي به سينه شوهرش زده رأي دادگاه را نقض كردند. در اين شرايط بار ديگر پرونده به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد و اين بار روي ميز قضات شعبه دهم قرار گرفت. براساس اين گزارش، قرار است اين زن براي دومين‌بار محاكمه شود.

کد خبر 368257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha