همشهری آنلاین: آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال‌ ۱۳۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و داوطلبان از ساعت ۱۳ فردا چهارم اردیبهشت می‌توانند کارت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

کارت آزمون

به گزارش ايرنا، حسین توکلی با اعلام اين خبر افزود: داوطلبان از ساعت 13 روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه تا ساعت 24 روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه فرصت دارند با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش كشور، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

وی افزود: تعداد 878 هزار و 388 داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین بیست‌ودومین المپیاد علمی دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند. از این میان، تعداد 430 هزار و 66 نفر زن و 448 هزار و 322 نفر مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: از تعداد 878 هزار و 388 داوطلب، تعداد 71 هزار و 774 داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته امتحانی اول، علاقمندی خود را نیز به کد رشته امتحانی دوم اعلام کرده‌اند. در مجموع برای داوطلبان ثبت‌نام‌کننده و علاقمندان به کدرشته امتحانی دوم 950 هزار و 162 کارت صادر شده است.

وی افزود: از تعداد 950 هزار و 162 کارت صادره، تعداد 462 هزار و 565 کارت برای داوطلبان زن و 487 هزار و 597 کارت برای داوطلبان مرد صادر می‌شود.

توکلی یادآور شد: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین اولین مرحله بیست‌ودومین المپیاد علمی دانشجویی برای داوطلبان 132 کدر شته امتحانی در روزهای 7 و 8 اردیبهشت در 68 شهرستان و 185 حوزه امتحانی برای 6 گروه آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین مرحله آزمون بیست‌ودومین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور همزمان با برگزاری آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1396، در 22 رشته برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور اظهار داشت: شروع فرآیند برگزاری آزمون، صبح‌ها از ساعت 7:30 و بعدازظهرها از ساعت 14:30 (دو و نیم بعدازظهر) است. درب حوزه‌های امتحانی صبح‌ها رأس ساعت 7:00 و بعد از ظهرها رأس ساعت 14:00 (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت بعمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه‌های آزمون دارای تنوع و شخصی‌سازی شده است و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است. این دفترچه‌ها دارای تنوع بوده و در انواع A، B ، C ، D ، E و F تقسیم می‌شوند.

توکلی یادآور شد: پس‌ از برگزاری‌ آزمون‌ و تصحیح‌ اوراق‌، کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌‌کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در نیمه دوم خرداد ماه سال 1396 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.

کد خبر 367921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha