یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

رحیم بنا مولایی: اصلی‌ترین موانع رونق تولید در شرایط امروز کشور وجود قوانین مخل کسب و کار است که عمده آن نیز در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ذکر شده است چرا که قوانین زیاد و عمدتاً دست و پاگیر موجب عدم‌انطباق سرمایه‌گذاران صنعت با انبوه قوانین شده درصورتی که صاحبان صنایع باید به تولید روی آورند و وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند.

رحیم بنا مولایی

همچنين از مهم‌ترين مواردي كه بايد براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال انجام شود ترويج مصرف كالاي ايراني و توجه به اجراي قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار، تقويت رايزني‌هاي فرهنگي و تجاري داخلي، حذف ماليات بر ارزش افزوده توليدكننده، كاهش نرخ بيمه و ساير عوارض مرتبط جهت كمك به كاهش قيمت تمام‌شده كالاي ساخته شده ايراني است.

وضعيت توليد و اشتغال در استان البرز نشان مي‌دهد كه وجود مراكز آموزشي و تحقيقاتي و جاذبه‌هاي خاص در استان البرز موجب شده كه نرخ مهاجرت در استان به بالاترين حد خود در سطح كشور برسد و از طرفي نرخ پايين مشاركت در استان البرز موجب شده كه اكثر فارغ‌التحصيلان و جويندگان كار و همچنين مهاجران فرصت مناسب كار نداشته و از طرف ديگر تعدد مراكز تصميم‌گيري به‌خصوص تداخل تشكل‌هاي غيرمسئول با مأموريت و اهداف خرد موجب شده احساس تعلق در پايين‌ترين شكل باشد بنابراين اكثر صنايع تمايل به فعاليت انفرادي داشته و منفعل شده‌اند.

براي بهبود شرايط لازم است مراكز تصميم‌گيري كاهش يابد، ماده‌5‌قانون بهبود مستمر محيط كسب‌وكار و همچنين مواد قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير موردتوجه قرار گيرد و اجرايي شود. حذف قوانين مخل كسب‌وكار و كاهش مراجعه سازمان‌ها به واحدهاي توليدي و صنعتي نيز از ديگر الزامات بهبود شرايط در سال96 است.

  • رئيس اتاق البرز
کد خبر 367813

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha