همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از تحویل جت آموزشی کوثر ظرف سه سال آینده به نیروی هوایی ارتش خبر داد.

کوثر

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی با اعلام این خبر گفت: جت آموزشی کوثر که اخیرا رونمایی شده، بر مبنای نیاز آموزشی نیروی هوایی طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان این که تولید این محصولات نشانه توان و دانش بالای دانشمندان و متخصصین کشور در صنعت هوایی است افزود: با تولید جت آموزشی کوثر، نیاز آموزشی نیروی هوایی ارتش به طور کامل برطرف خواهد شد و انشاءالله ظرف سه سال آینده به تعداد مورد نیاز از این هواپیما تولید و تحویل می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: این جت آموزشی، به هیچ عنوان نمونه برداری یا مهندسی معکوس نیست و طراحی بدنه و سایر سیستم های آن از صفر انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر خودکفایی نیروی هوایی ارتش گفت: رزمایش ها و رژه های هوایی نیروی هوایی ارتش بیانگر این است که این نیرو در حوزه تعمیرات، اورهال و ساخت و ساز به خودکفایی رسیده است و هیچ گونه وابستگی به کشورهای بیگانه ندارد.

امیر بنی طرفی با بیان این که متخصصین نیروی هوایی ارتش، بسیاری از وابستگی های ما به کشور های دیگر را قطع کرده اند ادامه داد: نیروی هوایی علاوه بر خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت قطعات بسیار پیچیده، در ساخت سیمیلاتور و شبیه ساز انواع هواپیمای شکاری و ترابری کوچک و بزرگ نیز به خودکفایی رسیده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش یک نیروی با انگیزه و قدرتمند در منطقه خاورمیانه است و شجاعت خلبانان تیزپرواز و کارکنان متعهد این نیرو توان نهاجا و تجهیزات مورد استفاده را چندین برابر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین نمونه هواپیمای جت آموزشی بومی کوثر توسط متخصصان و دانشمندان پژوهشکده سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استفاده از پتانسیل‌های شرکت‌های دانش بنیان طراحی و ساخته شده و آماده انجام آزمایش‌های زمینی است.

این هواپیما به سفارش و مشارکت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به صورت کاملاً بومی طراحی و ساخته شده و علاوه بر آموزش دانشجویان خلبانی، قابلیت اجرای مأموریت‌های پشتیبانی نزدیک هوایی و حمل انواع تسلیحات را خواهد داشت.
ایده‌پردازی، طراحی، ساخت، آزمایش و استانداردسازی این هواپیما که به طور کامل در داخل کشور صورت گرفته، جمهوری اسلامی ایران را در شمار معدود کشورهای دارای توانمندی فرآیند طراحی و ساخت هواپیما در این کلاس قرار خواهد داد.

این دستاورد مهم در راستای ارتقاء اقتدار و خوداتکایی در حوزه هوایی بوده و حرکتی اساسی در جهت قطع وابستگی به خارج و التزام عملی به اصول بنیادی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در کشور و تولید ملی است.

کد خبر 367743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha