همشهری آنلاین: محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سال 1343 تاسیس شده و از سال 1355 نیز به عضویت اتحادیه نمایشگاه‌های بین المللی ( ufi ) در آمده است.

اساسنامه شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران (وابسته به وزارت بازرگانی) 29 فروردین‌ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسیده است. از همین تاریخ شرکت در اجرای اصل 123 قانون اساسی از مرکز توسعه صادرات منفک و به‌طور مستقل به فعالیت‌های مرتبط ادامه می‌دهد.

وظایف شرکت عبارت است از: هماهنگی و رشد و توسعه امور نمایشگاهی در داخل وخارج از کشور، متمرکز کردن امور مربوط به برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های توسعه صادرات غیر نفتی و معرفی دستآوردها و تولیدات صنعتی معدن، کشاورزی  و خدمات بازرگانی فنی و مهندسی کشور.

همچنین مهمترین فعالیت‌های شرکت شامل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، بین المللی و بازرگانی در داخل و خارج از کشور به منظور توسعه صادرات و همکاری با اتحادیه‌های نمایشگاه‌های جهانی و قبول عضویت آنها و نیز شرکت در سمینارها و کنفرانس‌های مربوط است.

محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران به عنوان یکی از مهمترین مراکز تجاری و اقتصادی کشور، از فضا، امکانات و تسهیلات نمایشگاهی منحصر به فردی در کشور برخوردار است.

کد خبر 36755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز