شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی:‌ هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ‌برتر روزهای پنجشنبه و جمعه پیگیری شد که طی آن تیم‌های استقلال، پرسپولیس، صباباتری، ملوان و ابومسلم مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند و پاس همدان، راه‌آهن و پگاه در خانه متوقف شدند.

این دومین باری بود که ناصر حجازی روی نیمکت سرمربیگری‌اش نمی‌نشست اما تیمش برنده از زمین بیرون می‌آمد. اتفاقی که پس از پیروزی بر مقاومت سپاسی در شیراز، مدیرفنی استقلال با کنایه به طرح آن پرداخت؛ «ظاهراً تنها مشکل استقلال نشستن من روی نیمکت بود.» با این همه اما مسئولان باشگاه استقلال خوشبین‌تر از قبل به سرنوشت تیم‌شان نگاه می‌کنند.

عبور از حافظیه

استقلال در حالی پا به شیراز گذاشت که در غیاب 4 بازیکن اصلی خود خیلی‌ها کمترین شانس را برای برنده شدنش متصور بودند. اما در دیداری که شاگردان پیروانی هرگز در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند، آبی پایتخت موفق به کسب یک پیروزی ارزشمند خارج از خانه شد تا بحران حداقل برای مدتی از این تیم دور باشد.

 هرچند که مدیرفنی این تیم بعد از پایان بازی استقلال برابر مقاومت سپاسی، فرصت را برای طعنه زدن به شرایط فعلی‌اش مغتنم دانست و گفت: گویا مشکل، نشستن من روی نیمکت بود. چون حالا در 2 دیداری که از بالا استقلال را هدایت می‌کنم به 6 امتیاز مهم دست پیدا کرده‌ایم. وی ادامه داد: البته مسئله مهم، برنده شدن تیم است.

 حجازی اما در خصوص بازی گفت: شانس با ما یار بود که توانستیم 3 امتیاز این دیدار را کسب تمام کنیم. این اعتراف در حالی از سوی ناصر حجازی صورت گرفت که آبی‌ها به خصوص در نیمه دوم، تاکتیکی ظاهر نشدند. دروازه آبی‌ها که در نیمه دوم به لاک دفاعی فرو رفته بودند بارها توسط مهاجمان مقاومت سپاسی تهدید شد اما در نهایت این استقلال بود که با گل‌های پولادی و علیزاده توانست تیم پیروانی را در حافظیه شکست دهد.

 تک‌گل سپاسی را نیز بهمن طهماسبی به ثمر رساند. پس از پایان بازی استقلال برابر حریف شیرازی، غلامحسین پیروانی اما ترجیح داد با خبرنگاران روبه‌رو نشود. اما مربی مقاومت سپاسی درباره این شکست خانگی گفت: در زمین ناهموار حافظیه نمی‌توان روی زمین کار کرد.

دوباره امیدوار شدن استقلال برای بازگشت به رده‌های بالای جدول لیگ هفتم در حالی خوشبینی کادر فنی این تیم را باعث شده که طبق آخرین اخبار، فیروز کریمی نیز ظرف امروز یا فردا رسماً به عنوان سرمربی استقلال تهران بر سر تمرینات حضور خواهد یافت. گویا ظرف امروز یا فردا مشکلات میان 2 باشگاه استقلال تهران و استقلال اهواز در جلسه‌ای بین شفیع‌زاده و فتح‌الله‌زاده حل خواهد شد.

از سوی دیگر توافق میان 2 باشگاه را در مورد حضور صمد مرفاوی طی یکی، دو روز آینده در سمت دستیاری مجید جلالی روی نیمکت فنی استقلال اهواز در پی خواهد داشت.

استقلال هفته چهاردهم به امتیاز 20 دست پیدا کرده‌ است. ملوان هم در زمین پیکان 3 امتیاز خارج از خانه را از آن خود کرد. تیم محمد احمدزاده بهترین فصل خود را پشت سر می‌گذارد.تک‌گل این دیدار را رمضانی به ثمر رساند. ساموئل داربینیان پس از مغلوب شدن در این دیدار خانگی تأکید کرد: «تیمم از 2 بازی قبلی هم بهتر بازی کرد اما در نهایت باخت.»سرمربی پیکان ادامه داد: این از ویژگی‌های فوتبال است که همیشه تیم خوب، برنده نمی‌شود.

در ورزشگاه اکباتان، تیم‌های راه‌آهن و استقلال اهواز به مصاف هم رفتند که دو تیم در پایان به تساوی 2 بر2 دست یافتند. این اولین تجربه حضور مجید جلالی در تیم استقلال اهواز بود.

 برای راه‌آهن سهراب انتظاری و احمد تقوی و برای استقلال اهواز، میلاد میداودی و کارلوس گلزنی کردند.در ورزشگاه قدس همدان، پاس این شهر که میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود به تساوی یک بر یک رضایت داد تا بیژن ذوالفقارنسب در نخستین حضورش روی نیمکت تیم اصفهانی به یک امتیاز دست یابد.

 در این دیدار ابتدا پاس همدان با گل دقیقه 23 امید خورج از حریف خود پیش افتاد اما در دقیقه 90 محسن مسلمان گل تساوی را به ثمر رساند. در مشهد، ابومسلم میزبان مس کرمان بود و توانست با استفاده از امتیاز میزبانی، شاگردان فرهاد کاظمی را 2 بر یک شکست دهد.

 در این دیدار تیم مس در دقیقه 44 توسط زالدرون به گل برتری رسید اما در نیمه دوم مهدی هاشمی‌نسب در دقیقه 74 و سیدمحمدحسینی در دقیقه 90 برای ابومسلم گلزنی کردند تا پرویز مظلومی به اولین پیروزی‌اش دست یابد.

در دیدار تیم‌های صنعت نفت و صباباتری شاگردان ضیایی موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 تیم نفت را شکست دهند. در رشت هم، تیم پگاه گیلان در ادامه روند ناکامی‌های خود بازهم نتوانست در یک دیدار خانگی به پیروزی برسد و برابر شیرین‌فراز کرمانشاه به تساوی بدون گل دست یافت.

 حساس‌ترین دیدار هفته چهاردهم، تقابل صدرنشین و قهرمان فصل گذشته بود که در دیداری نه‌چندان جذاب، پرسپولیس توانست با تک‌گل مهاجم سابق حریف 3 امتیاز حساس این بازی را کسب کند.

شاگردان قطبی که به خاطر بازی ضعیف هفته گذشته به شدت تحت فشار انتقاد قرار داشتند بازی را بهتر شروع کردند اما رفته‌رفته سایپا نقاط قوت حریف را بست تا بازی از سرعت ابتدایی بیفتد و کم‌افت‌وخیز دنبال شود.

 نیمه اول بدون اتفاق خاصی به پایان رسید و پرسپولیس که 75 هزار تماشاگر را حامی خود می‌دید، نیمه دوم را تهاجمی‌تر آغاز کرد اما باز هم سایپا بود که تمام درهای دفاعی را به روی حریف بسته بود. در حالی که وقت‌های تلف‌شده بازی هم رو به پایان بود، در شلوغی جلوی دروازه سایپا، محسن خلیلی از فرصت استفاده کرد و تک‌گل 3 امتیازی این دیدار را به ثمر رساند.

کد خبر 36753

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز