سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

ابراهیم وحیدزاده: تصوری وجود دارد که معمولا هم‌نسلان من زیاد به آن دامن می‌زنند. تصوری بر این مبنا که نسل جوان خیلی اهل مطالعه نیستند.

ابراهیم وحیدزاده:

به مسائل مهم و اساسي نمي‌انديشند و خلاصه اينكه جوان هم جوان‌هاي ديروز. باتوجه به اينكه به‌واسطه تدريس مدام با جوان‌ها در تماس هستم بايد به اين نكته اشاره كنم كه چنين تصوري ريشه در واقعيت ندارد. ضمن اينكه افكار جوانان و راندنشان با چوب كم‌سوادي درنهايت به ضرر آينده كشور تمام مي‌شود.

اين تصور كه هر آنچه در گذشته وجود داشته مطلوب و هرچه مربوط به امروز است نامطلوب است، ديدگاهي است كه واپس‌گرايي را ترويج مي‌دهد و واقعيت را انكار مي‌كند. مثال‌هايي هم كه گاهي زده مي‌شود و مصاديقي چون كاهش تيراژ كتاب الزاما نمي‌تواند دليل اين باشد كه نسل جوان علاقه‌اي به مطالعه نشان نمي‌دهد. شايد بتوان گفت شيوه دريافت اطلاعات تغيير كرده و جواني كه ممكن است خيلي كم كتاب بخواند، اطلاعات مورد نيازش را با اينترنت به‌دست بياورد.

با اين توضيح كه جوان امروز به‌مراتب باهوش‌تر و خلاق‌تر از جوان ديروز است. خوشبختانه ما با نسل جواني مواجهيم كه ضريب هوشي‌شان به‌شدت بالاست. كنش‌مند و پرسشگر هستند و هر چيزي را به‌راحتي قبول نمي‌كنند. در كشوري كه با انبوهي از بحران‌ها و مشكلات مواجه است، اين نسل جوان هوشمند و خلاق است كه مي‌تواند نقطه اتكا باشد. آينده اين سرزمين را همين جوان‌ها خواهند ساخت. جوان‌هايي كه برخلاف تصور عده‌اي اهل كسب دانش هستند و با توانايي‌هايي كه دارند مي‌توانند روزهاي بهتري براي اين سرزمين رقم بزنند.

  • نويسنده و كارگردان سينما
کد خبر 367462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha