دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

صدها ولگرد از سراسر جهان در سوئیس گرد هم آمدند تا ۱۲۸سالگی مشهورترین ستاره‌ای را که نقش ولگرد را در سینما ایفا کرده است، جشن بگیرند و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند.

چاپلین

به گزارش همشهري، 662 زن و مرد و پير و جوان و كودك با پوشيدن لباسي شبيه لباسي كه چارلز اسپنسر چاپلين تقريبا در تمام فيلم‌هاي خود به تن داشت، روز يكشنبه مقابل منزل پيشين او ايستادند و ياد و نام يكي از محبوب‌ترين بازيگران تاريخ سينما را گرامي داشتند. تمام دوستداران چاپلين با گذاشتن سبيل و كلاه و گرفتن عصا در دست، خود را به شكل ولگرد درآوردند و كنار خانه‌اي كه چاپلين 25سال پاياني عمر خود را در آن زندگي كرده بود، عكسي به يادگار انداختند.

اين گردهمايي به مناسبت سالگرد تولد بازيگر نامدار بريتانيايي و يك سال پس از راه‌اندازي موزه جهاني چاپلين نزديك درياچه ژنو برگزار شد و ركورد بيشترين تعداد ولگرد سينمايي را شكست. چاپلين هنوز و همچنان با نام و لقب ولگرد كوچك شناخته مي‌شود؛ ضمن اينكه سال 1915هم در فيلمي به همين نام، نقش اصلي را ايفا كرد. هر چند آن زمان تصور نمي‌كرد چهره‌اي كه ساخته، تا پايان عمر و حتي پس از آن در خاطر دوستدارانش و علاقه‌مندان سينما باقي بماند.

چارلي چاپلين با نام اصلي سر چارلز اسپنسر چاپلين 16آوريل 1889در لندن به دنيا آمد و جزو نخستين ستاره‌هاي سينماي صامت دنيا بود. او با اينكه تا 1976 و سن 87 سالگي در عرصه بازيگري و كارگرداني فعاليت مي‌كرد اما بيشتر با كمدي‌هاي بدون كلام خود شناخته مي‌شود و فيلم‌هاي ناطق چاپلين به اندازه آثار صامت او ندرخشيد. يكي از بحث‌انگيزترين فيلم‌هاي كارنامه بازيگر بزرگ سينما اثري زندگينامه‌اي «لايم‌لايت» بود كه با وجود استقبال گرم اروپايي‌ها از آن و بردن اسكار بهترين موسيقي متن، سال‌ها در آمريكا به نمايش درنيامد.

«روشنايي‌هاي شهر»، «ديكتاتور بزرگ» (در نقش آدولف هيتلر)، «جويندگان طلا» و «عصر جديد» از مهم‌ترين فيلم‌هاي كارنامه بازيگر برنده اسكار است كه از 4 ازدواج خود 11فرزند داشت و در 1977در سوئيس از دنيا رفت. البته 8فرزند او از چهارمين ازدواجش (با اونا اونيل) بود كه تا پايان عمر چاپلين دوام داشت. اين ستاره بي‌بديل نخستين بار در 5 سالگي در تئاترهاي لندن روي صحنه رفت و بيش از 80 سال به فعاليت‌هاي هنري خود در تمام عرصه‌ها ادامه داد.

کد خبر 367333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha