یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

فیلم سینمایی «سرنوشت خشمگین» در نخستین هفته اکران در آمریکای شمالی و ۶۵ بازار جهانی بیش از ۵۳۰ میلیون دلار فروخت و رکورد بیشترین فروش افتتاحیه تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، هشتمين فيلم از مجموعه «سريع و خشمگين» كه شايد آخرين قسمت هم باشد، ركوردشكني خيره‌كننده خود را مديون فروش 65ميليون دلاري در روز جمعه در سينماهاي چين و البته استقبال خوب مردم در آمريكا و كاناداست. سرنوشت خشمگين با فروش 534ميليون دلاري از افتتاحيه «جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو بيدار مي‌شود» با 529ميليون دلار، «دنياي ژوراسيك» با 525ميليون دلار و «هري پاتر و يادگاران مرگ2» با 483ميليون دلار پيشي گرفت و برترين افتتاحيه تاريخ سينما شد.

پيش‌بيني مديران استوديو يونيورسال از فروش 104ميليون دلاري سرنوشت خشمگين در آمريكاي شمالي و درآمد 430ميليون دلاري آن در ديگر نقاط دنيا حكايت دارد. اين فيلم با بودجه 250ميليون دلار توليد شده و انتظار مي‌رود در همين نخستين هفته اكران به سوددهي برسد. عملكرد بسيار خوب در بازار جهاني بار ديگر بر اهميت استقبال سينمادوستان ديگر نقاط دنيا از فيلم‌هاي هاليوودي مهر تأييد مي‌زند كه سرنوشت خشمگين تازه‌ترين نمونه آن است.

رقم 430ميليون دلاري در بازارهاي جهاني حدود 36درصد بيش از ركورد 317ميليون دلاري دنياي ژوراسيك استوديو يونيورسال است كه چند سال پيش به ثبت رسيد. اين در حالي است كه عملكرد سرنوشت خشمگين در بازار داخلي آمريكا چندان چشمگير نبوده و فروش 104ميليون دلاري آن در رده 38بهترين افتتاحيه‌اي تاريخ و پايين‌تر از «زندگي پنهان حيوان‌هاي خانگي» است. انتظار مي‌رود فروش سرنوشت خشمگين در 3روز اول اكران در چين به 192ميليون دلار برسد كه بهترين عملكرد در تاريخ سينماي اين كشور است.

وين ديزل، دواين جانسن، لوداكريس، تايريس گيبسن، جيسن استيتم و چارليز ترون بازيگران اصلي فيلم تازه مجموعه سريع و خشمگين هستند كه اف.‌گري‌گري روي صندلي كارگرداني آن نشسته و سرشار از صحنه‌هاي اكشن و نمايشي است؛ ازجمله يك صحنه تعقيب و گريز با زيردريايي روسي در سيبري. خشمگين7با فروشي بيش از يك و نيم ميليارد دلار ششمين فيلم پرفروش تاريخ سينما شد و مجموع فروش 7فيلم پيشين اين مجموعه حدود 3ميليارد و 800ميليون دلار بوده است. يونيورسال تا روز جمعه از مرز درآمد يك ميليارد دلار گذشته و به دومين استوديو پس از ديزني تبديل شد كه در سال 2017به اين ركورد مي‌رسد.

کد خبر 367211

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha