شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار مینا‌کاری استاد محسن شریعت در نگارخانه طلوع شرق فرهنگسرای کوثر شهر اصفهان از ۲۶ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

میناکاری

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای کوثر نمایشگاه آثار میناکاری محسن شریعت در راستای تحقق شعار سال؛ اقتصاد مقاومتی و تولید-اشتغال، و با هدف ارج نهادن به هنرمندان و تولید‌کنندگان صنایع‌دستی در محل نگارخانه طلوع شرق فرهنگسرای کوثر با حضور جعفر جعفر‌صالحی معاون صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان جمعی از هنرمندان و مسئولین طی مراسمی افتتاح شد.

حمید رضا مکارمی در این خصوص گفت: در این نمایشگاه بیش از 50 اثر مینا کاری نفیس در سبک‌ها و اشکال مختلف از جمله ظروف، سنگاب، بشقاب، جام و .... به نمایش در آمده است.

مکارمی افزود: از برنامه جنبی این نمایشگاه برگزاری کارگاه آموزش هنر میناکاری با همکاری سازمان صنایع دستی و گردشگری در آستانه بزرگداشت روز اصفهان است.

وی ادامه داد: در این نگارخانه گلدان میناکاری 3 سانتیمتری تا سنگاب میناکاری 100 سانتی‌متری در معرض دید قرار گرفته است، علاقمندان جهت بازدید از نمایشگاه می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 19 به محل فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان جی - خیابان مسجد علی ‌مراجعه و یا با شماره تلفن 35212475 تماس حاصل فرمایند‌.

محسن شریعت هنر میناکاری و نقاشی را در محضر اساتیدی همچون استاد صنیع‌زاده و استاد بدر سماء از سال 80 تاکنون به طور رسمی آغاز نموده است و تا کنون در نمایشگاههای داخلی و خارجی حضور فعال داشته است.

میناکاری هنری است که سابقه‌ای در حدود پنج هزار سال دارد، امروزه این هنر بیشتر بر روی مس انجام می‌شود ولی می‌توان بر روی طلا ونقره نیز آن را به عمل آورد.

شکل‌گیری مینا از ترکیب اکسیدهای فلزات و چند گونه نمک در مجاورت حرارت بالا‌ست که رنگ‌ها در طول زمان و بر اساس دما بوجود می‌آیند؛ امروزه در ایران کانون تولید میناکاری شهراصفهان است و استادان برجسته‌ای در تولید آثار مینا مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 367103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha