همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) گفت: اقدام‌های آمریکا نشان می‌دهد این کشور بیشتر از کره شمالی صلح و آرامش جهانی را تهدید می‌کند.

 روسیه: آمریکا بیشتر از کره شمالی صلح جهانی را تهدید می کند

به گزارش ایرنا، آمریکا ناوگروه تهاجمی خود را روانه سواحل شبه جزیره کره کرده که می تواند آمادگی برای حمله گسترده احتمالی علیه کره شمالی باشید.

کنستانتین کاساچیف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه روز شنبه در فیس بوک خود نوشت: غیرقابل پیش بینی بودن اقدامات آمریکا در برابر کره شمالی، از این کشور بیشتر صلح و آرامش جهانی را تهدید می کند.

کاساچیف افزود: نگران کننده ترین وضعیت پیرامون اقدامات دولت آمریکا این است که نمی توان اطمینان یافت تهدیدها برای انجام اقدام نظامی جدید (حمله یا لشکرکشی) توخالی یا واقعی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل، اخبار مبنی بر آماده شدن آمریکا برای حمله پیشگیرانه به کره شمالی را در صورت کسب اطلاعات آمادگی پیونگ یانگ برای آزمایش هسته ای، باید کاملا جدی تلقی کرد.

مقام پارلمانی روس همچنین گفت: اکنون به هیچ روی نمی توان در مورد مقاصد واقعی آمریکا پیش بینی قطعی کرد.

آمریکا در تازه ترین اقدام، کشتی ها و ناوهای جنگی خود را به سمت آبهای شبه جزیره کره گسیل کرده و ناوگروه تهاجمی «کارل وینسون» این کشور از نیروی دریایی فرمان گرفته است تا در غرب اقیانوس آرام و نزدیک شبه جزیره کره لنگر بیندازد.

واشنگتن حتی تهدید کرده که در صورت آزمایش موشک های با برد بلند توسط کره شمالی، آنها را ساقط می کند که تهدیدهای این کشور را در پی داشته است.

کد خبر 367045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha